نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش ویدیویی از آزمایش نخستین کامیون بدون راننده

رویاهای شرکت خودرو سازی دایملر در زمینه ساخت کامیون های بدون راننده تنها یک قدم با به حقیقت پیوستن فاصله دارند. این شرکت خودروسازی برای اولین بار سیستم نیمه مستقل راهبری بزرگراهی (Highway Pilot) خود را در قالب کامیونی در یکی از اتوبان های پر رفت و آمد کشو آلمان به نمایش گذاشته است.

این کامیون می تواند خود را با استفاده از مجموعه ای از رادارها، دوربین های استریو و سیستم هایی مانند کروز کنترل تطبیقی در بزرگراه ها هدایت کند. انجام این آزمایش نشان داد که این فناوری نه تنها در این کامیون، بلکه بر روی هر وسیله نقلیه دیگری نیز می تواند کارآمد باشد.

البته ساخت چنین فناوری هایی به معنای ایجاد ناوگانی از کامیون های روباتیک نیست. شرکت دایملر باید برای این دسته از خودروهای خود می بایست ابتدا مجوزهای قانونی مربوطه را تهیه کند. مشکل اصلی در این میان این است که قوانین اروپا هنوز هم در ارائه مجوز برای ورود خودروهای بدون راننده به جاده ها سرسخت عمل می کنند. حال شرایط وقتی دشوارتر می شود که این خودرو ها، اتومبیل غول پیکری مانند یک کامیون هستند.

 به هر حال آزمایش این کامیون می تواند نمونه ای از تصویب برخی از قوانین حمل و نقل برای خودروهای بدون راننده باشد. در نهایت، با این که هنوز کار طراحی این فناوری به پایان نرسیده است و نقص های آن بر طرف نشده است اما می توان به این کامیون به عنوان یک وسیله نقلیه معمولی اعتماد کرد. در ادامه می توانید فایل ویدیویی ضبط شده از این آزمایش را مشاهده کنید.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل