نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از حسگرهای بهبود کارایی گیاهان

سیستم Plug & Plant سیستمی است که برای رشد بهتر گیاهان خانگی طراحی شده است. این سیستم با نصب بر روی دیوار گیاهان موجود در فضای خانگی را سازمان دهی می کند. هر کدام از گیاهان با استفاده از سنسورهای نور، رطوبت و بلوتوث با سیستم اصلی همگام می شوند.

 سیستم اصلی با جمع آوری اطلاعاتی از محیط اطراف این گیاهان، راهنمایی های مفیدی را در زمینه رشد بهینه این گیاهان به کاربر ارائه می دهد. این سیستم به منبع آب هوشمندی مجهز است که با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توسط سیستم مرکزی، میزان آبیاری گیاهان را تا 30 روز آینده تخمین میزند.

جزئیات این سیستم به نرم افزار همگام با این سیستم مخابره می شود. این نرم افزار به طور مستقل موقعیت هر حسگر را شناسایی کرده و با تحلیل داده های جمع آوری شده، بهترین پیشنهاد ها را برای نگه داری از گیاهان ارائه می دهد.

سیستم Plug & Plant مجهز به پنل های قابل ارتقایی است که می تواند از شاخ و برگ گیاهان تصویر بهتر و بزرگ تری ارائه دهد. این سیستم برای رشد گیاهان به جای خاک از بیوفوم های زیستی تخریب پذیر استفاده می کند. این سیستم می تواند بر روی 30 گونه از بوته های گیاهی از جمله کاهو، سبزیجات،فلفل و گوجه فرنگی مجهز شود. این سیستم در ماه می سال 2016 میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل