مذاکره با ایرانیان خارج ازکشوردر زمینه فناوری های نوین

دکترسورنا ستاری درگفت وگوبا ایرنا افزود: در سفر به نیویورک و نشست با دانشجویان و متخصصان ایرانی مقیم آمریکا، علاوه بر مذاکره در زمینه همکاری اساتید ایرانی فعال در دانشگاه های معتبر آمریکا، در زمینه آموزش وانتقال و تبادل فناوری های نوین نیز مذاکراتی انجام شد.
وی بیان کرد: درسال های اخیردر کشورتوجه زیادی به فناوری های نوین ازجمله نانو، بایو، زیست فناوری ، علوم شناختی شده است که می توانیم برای توسعه این فناوری ها با توجه به فعالیت های انجام شده متخصصان ایرانی در خارج از کشوراز ظرفیت های آن ها به عنوان سرمایه های انسانی ایران استفاده کنیم .
ستاری با اشاره به اینکه وقتی ما از سرمایه انسانی صحبت می کنیم، ایرانیان خارج ازکشور را نیزشامل می شود بیان کرد: 9 هزارو 600 دانشجوی دکتری ایرانی 60 درصد دانشجویان آمریکا را تشکیل می دهد، علاوه براین ایرانی هایی در شرکت های فناوربرترآمریکا مشغول به فعالیت هستند که همه این ها سرمایه انسانی کشوررا تشکیل می دهند.
وی اظهارکرد: ما می توانیم با استفاده از این سرمایه انسانی در جهت توسعه علم و فناوری کشوربه ویژه در بخش فناوری های نوین قدم برداریم.
ستاری با بیان اینکه ایرانیان در تمام شرکتهای پیشرو آمریکا حضور دارند و این سرمایه ای است که ما باید از آن استفاده کنیم، گفت: تبادل با کشورآمریکا یک طرفه نیست و در انجام این تبادلات آمریکا باید از ایران بترسد، زیرا درشرکت های مطرح آمریکایی نیروهای متخصص ایرانی حضور دارند.
وی یادآورشد: اگر ارتباط موثری بین ایرانی های فعال درحوزه علم وفناوری درخارج از کشور و داخل صورت گیرد، تحول بزرگی در حوزه اقتصاد دانش بنیان ایجاد می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا