نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اعضای هیات‌ علمی دانشگاه کپنهاگ دانمارک از دانشگاه رازی بازدید کردند

 بازدیدکنندگان در جلسه‌ای با حضور دکتر محمد ابراهیم اعلمی آل آقا، سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه که در محل حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد شرکت کردند.

همچنین، دکتر توبیاس ریشتر، عضو هیات علمی رشته‌ باستان شناسی دانشگاه کپنهاگ دانمارک به همراه تیمی از دانشگاه رازی از مکان‌های تاریخی استان کرمانشاه از جمله تپه تاریخی شیخی آباد صحنه به عنوان نخستین سکونتگاه بشر در خاورمیانه، تپه گنج دره در هرسین، تپه آسیاب و سراب نزدیک شهر کرمانشاه و تپه جانی در حمیل اسلام آباد غرب بازدید کردند.

دکتر حجت اله دارابی عضو هیات علمی گروه آموزشی باستان شناسی دانشگاه رازی در این نشست اظهار کرد: منطقه غرب و استان کرمانشاه از نظر تاریخی جزو اولین جوامع بشری بوده و سابقه کشاورزی در این مناطق قدمتی دیرینه دارد.

وی همچنین بیان کرد: هدف از این بازدید، بررسی و ادامه اجرای پروژه ای با عنوان «چگونگی آغاز کشاورزی و دامپروری در منطقه» بوده است.

به گزارش ایسنا،این عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: از دیگر اهداف انجام این بازدید بررسی امکان تبادل استاد و دانشجو بین دو دانشگاه رازی کرمانشاه و کپنهاگ دانمارک در آینده خواهد بود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل