نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مردم امریکا به قدرتمنداران کشورشان بی‌اعتمادند

محققان در چهار پژوهش جداگانه در امریکا دریافتند بسیاری از مردم این کشور تمایلی ندارند که به اشخاصی که قدرت بالایی دارند، کورکورانه اعتماد کنند.

شواهد زیادی وجود دارند مبنی بر این که مدیران اجرایی ارشد و سیاستمداران امریکایی از قدرتشان در رسانه‌ها سواستفاده می‌کنند. بنابراین مردم این کشور معتقدند آسیب‌پذیرکردن خود در مقابل چنین قدرتمدارانی انتخابی منطقی و معقول به نظر نمی‌رسد.

در واقع نظریات کنونی در این کشور نشان می‌دهد اشخاص قدرتمند افراد زیادی دارند که آن‌ها را برای روابطشان انتخاب کنند و بنابراین آن‌ها ارزش کمی برای روابط قائل هستند و چنین موضوعی احتمال این که قدرتمداران رفتار صادقانه‌ و قابل‌اعتمادی را در این روابط داشته باشند، را کاهش می‌دهند. 

در آزمایشات انجام‌شده، اشخاص امریکایی که دارای قدرت کمتری بودند، طرف‌های تعامل خود را قابل‌اعتمادتراز سوژه‌های قدرتمند دیدند و در یک بازی سرمایه‌گذاری، شرکت‌کنندگان دارای قدرت پایین در مقایسه با قدرتمندان، پول بیشتری را به شرکایشان واگذار کردند. 

در واقع، نتایج پژوهش‌های  جدید نشان می‌دهد اشخاص با قدرت کمتر در امریکا در مقایسه با اشخاص قدرتمندتر، اعتماد بیشتری به افراد دارند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل