ایجاد فضای کار مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز تاریخی تهران

دکتر محمود شیخ زین‌الدین در حاشیه بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از مدرسه دارالفنون و سایر مراکز تاریخی تهران در منطقه 12 شهرداری اظهار کرد: مرکز تاریخی تهران زمانی کانون عمده فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در تهران بوده که طی زمان به تدریج تغییر کرده است.

وی افزود: اگر چه بازار تهران به عنوان مرکز فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه نقش برجسته‌ای در اقتصاد شهر و کشور دارد، اما بر کیفیت زندگی در این منطقه تاثیر مثبتی نداشته است و معضلات اجتماعی به تدریج کیفیت زندگی در این منطقه را تغییر داده است.

شیخ زین‌الدین با اشاره به ضرورت ایجاد دفاتر ارزان قیمت برای شرکت‌های دانش بنیان و اهمیت حضور شرکت‌های دانش بنیان در ارتقای سطح فرهنگ و اقتصاد در محیط شهری عنوان کرد: بر همین اساس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران امکان استقرار شرکت‌های دانش بنیان و رواج فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر دانش را در قالب برنامه جامع اصلاح ساخت منطقه 12 شهرداری تهران بررسی می‌کند. این برنامه با هدف تغییر مثبت شرایط اجتماعی این منطقه و احیای زندگی فرهنگی و اجتماعی و پیشینه تاریخی منطقه مرکز تاریخی تهران انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری در ادامه اظهار امیدواری کرد: با تحقق برنامه‌های شهرداری تهران در ارتقای کیفیت شرایط عمومی منطقه 12 از جنبه اجتماعی، زیباشناختی و شهرسازی، قلب تاریخی تهران این امکان را دارد که به یک مجموعه دانش‌بنیان تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در مرکز تاریخی تهران (منطقه 12 شهرداری) از مدرسه دارالفنون، بقعه تاریخی آقا، هنرستان امام صادق(ع)، کاروانسرای خانات و محله امامزاده یحیی بازار تهران بازدید کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا