مدیر مرکز فناوری اطلاعات وزارت ارشاد: ضریب نفوذ اینترنت در ایران 53درصد است

مرتضی موسویان روز چهارشنبه در اولین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال و همراه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، اظهار کرد: ضریب نفوذ اینترنت در ایران بالاتر از متوسط جهانی است که بر اساس پژوهش های انجام شده در سال 1404 این تعداد به 76 درصد و 60 میلیون کاربر افزایش می یابد . 
وی افزود : اینترنت قابل دسترس مردم در ایران با پهنای باند 21.5 مگابایت بوده و متوسط زمان توقف و استفاده از اینترنت 16 ساعت در ماه است . 
موسویان تعداد کاربران اینترنت را در جهان سه میلیارد کاربر اعلام کرد و گفت : متوسط ضریب نفوذ جهانی اینترنت 48 درصد است . 
وی با تبیین سناریوهای آینده کاربرد اینترنت برای سال 1404 گفت : بر اساس تحقیقات و پژوهش های انجام شده سناریوهای آینده شامل سناریوی ممکن، سناریوی آینده باور کردنی، آینده محتمل و در نهایت سناریوی آینده مطلوب را شکل می دهد که با توجه به سناریوی مطلوب، تعداد کابران اینترنت در ایران به 60 میلیون نفر در کشور می رسد و متوسط توقف ماهانه افراد در شبکه های مجازی و اینترنت هم 120 ساعت است.
وی افزود : در افق محتمل آینده برای سال 2030 میلادی اتصال کامل انسان در فضای مجازی و شبیه سازی تمام حواس انسان به 100 درصد خواهد رسید و در حال حاضر نیز اتصال دیداری انسان با فضای مجازی به 80 درصد، شنیداری 90 درصد، بویایی 14 درصد، چشایی 22 درصد و لامسه به هفت درصد با واسطه رسیده است . 
موسویان همچنین تاکید کرد : کشوری که بتواند داده های بزرگ را مدیریت کند در صدر کشورهای دیگر قرار می گیرد و دارای قدرت خواهد بود . 
معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این مراسم گفت : محیط مجازی در واقع فضای دوم زندگی انسان شده و محیط زندگی و کار را تحت سیطره خود درآورده است . 
پیربابایی اظهار کرد : دنیای مجازی در حقیقت دنیای رسانه است و کارکرد رسانه در آن توسعه یافته و نیازهای جدیدی را به وجود آورده است . 
به گزارش ایرنا، 150 اثر به دبیرخانه جشنواره هنرهای دیجیتال ارسال شده که 20 اثر در پنج بخش هنر دیجیتال، انیمیشن، بازی های رایانه ای، وب سایت و گرافیک رایانه ای به مرحله داوری نهایی راه یافتند و فردا در آیین اختتامیه معرفی می شوند . 
اولین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال و همراه به میزبانی دانشگاه هنر روز چهارشنبه در تبریز آغاز شد. 
جشنواره هنرهای دیجیتال و همراه تبریز با هدف بررسی فرصت های تولید محتوای ایرانی اسلامی در قالب هنرهای دیجیتال و بررسی چالش های موجود، ایجاد بسترهای هنری، فنی و حقوقی تولید محتوا امروز و فردا ادامه می یابد . 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا