نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاهش 60 درصدی آتش سوزی ها در مناطق حفاظت شده نسبت به سال گذشته

 علی تیموری روز چهارشنبه در نشست خبری که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال 94 حدود 100 هکتار از پارک ملی گلستان دچار آتش سوزی شده است، افزود: این رقم در سال گذشته هزار و 300 هکتار بود و در چند سال اخیر نیز هر ساله بیش از هزار و 500 هکتار بوده است.

** اختصاص حدود هشت میلیارد تومان برای اطفای حریق با بالگرد و هواپیما 
وی از اختصاص حدود هشت میلیارد تومان برای اطفای حریق از طریق بالگرد و هواپیما در سال جاری خبر داد و گفت: این اقدام برای اولین بار در بودجه سال 94 صورت گرفته است.
تیموری به انعقاد تفاهم نامه با سازمان هوایی وزارت دفاع برای بهره گیری از امکانات در راستای اطفای حریق اشاره کرد و افزود: پنج استان به صورت پایلوت برای این منظور انتخاب شده و خدماتی نیز به دیگر استان ها مانند البزر و مرکزی ارایه شده است.
وی اظهار کرد: برای استفاده از صنعت هوایی مانند بالگرد، پهباد و هواپیما در استان های کشور، هیچ هزینه ای برعهده ادارات کل حفاظت محیط زیست نیست و تمام هزینه ها را سازمان تقبل خواهد کرد.
مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این اقدام از سال 94 محقق شده است تا خدمات از طریق صنعت هوایی ارایه شود.
تیموری به آمار پلنگ های تلف شده در 6 ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: در سه ماهه اول 12 قلاده و در سه ماه بعدی نیز 2 قلاده کشته شده است. 
به گزارش ایرنا،وی به ابلاغ دستورالعمل شکار گنجشک و بلدرچین اشاره کرد و گفت: صدود مجوز شکار گنجشک در پنج استان و بلدرچین برای هفت استان صادر شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل