نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

صندوق های پژوهش فناوری مجاز به صدور ضمانت نامه برای شرکت های دانش بنیان شدند

 علیرضا دلیری در مورد تصویب صدور این ضمانت نامه توضیح داد: با پیشنهاد معاونت علمی به کمیسیون اقتصادی دولت و بررسی و تایید نهایی در کمیسیون تخصصی، موضوع صدور ضمانت نامه تصویب شد و در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت نیز مورد بررسی قرار گرفت. 
وی افزود: با تصویب نهایی در این جلسه، صندوق های پژوهش فناوری از این پس می توانند در چارچوب دستورالعملی که با همکاری معاونت علمی، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه تهیه خواهد شد، ضمانت نامه صادر کنند.
دلیری یادآور شد: با تصویب و فراهم شدن امکان صدور ضمانت نامه برای صندوق های پژوهش فناوری، معضل بزرگ شرکت های حوزه دانش بنیان، پژوهش و فناوری حل می شود و آنها می توانند در قراردادهای خود با دستگاه های اجرایی، ضمانت اجرایی داشته باشند و در دریافت تسهیلات از بانک ها، صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر مجموعه ها سهولت بیشتری داشته باشند. 
وی با اشاره به این موضوع که در اساسنامه صندوق پژوهش فناوری دولتی به بحث صدور ضمانت نامه اشاره شده است، گفت: برخی سازمان ها و دستگاه های دولتی موضوع صدور ضمانت نامه را نمی پذیرفتند و قانونگذار نیز صندوق های پژوهش و فناوری را برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری در این حوزه ایجاد کرد. 
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی همچنین تصریح کرد: بر اساس ماده 100 قانون برنامه سوم و ماده 45 قانون برنامه چهارم، 18 صندوق در کشور راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده اند اما با پیگیری های معاونت علمی و به استناد بخشی از مقررات مالی دولت، برای ایجاد صندوق های جدید، به دولت مجوز داده شد تا بتوانند صندوق های پژوهش فناوری را ایجاد و از شرکت های دانش بنیان، پژوهشی و فناوری حمایت کنند. 
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،دلیری خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده، صدور ضمانت نامه بود که سازمان ها در این خصوص به طور سلیقه ای عمل می کردند اما با تصویب موضوع صدور ضمانت نامه از سوی کمیسیون اقتصادی دولت این مشکل حل شد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل