نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فواید استفاده از پمپ انسولین در بیماران دیابتی

مطالعات و تحقیقات جدید نشان می دهد که پمپ انسولین در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو تا پنج سال عمر خواهد کرد . در واقع این پمپ برای کسانی طراحی شده  است که قادر به کنترل قند خون خود از طریق تزریق انسولین نیستند .

پریاموادا سینگ (Priyamvada Singh) از بیمارستان سنت وینسنت (St. Vincent Hospital) واقع در Worcester ماساچوست ایالات متحده امریکا و از پژوهشگرانی که در این رابطه تحقیقات گسترده ای انجام داده است ؛  در رابطه با پمپ انسولین می گوید : « پمپ های انسولین می تواند به عنوان یک گزینه درمانی جدید و با ارزش عمل کند ؛ به ویژه برای آن گروه از بیمارانی که در کنترل قند خون دچار مشکل می شوند . »

پریاموادا سینگ در ادامه توضیحاتش اظهار داشت : « حدود سی درصد از بیماران مبتلا به دیابت نوع دو ، برای کنترل سطح گلوکز خون خود ، نیازمند تزریق انسولین به طور متعدد و هر روزه هستند . در چنین مواردی پمپ های انسولین می تواند به عنوان یک گزینه درمانی جدید با ارزش عمل کنند . »

محققان در این پروژه تحقیقاتی سیزده شرکت کننده را برای مدت زمان طولانی در مورد استفاده از پمپ های انسولین و دیابت نوع دو مورد بررسی قرار دادند . گفتنی است بر اساس آمارهای موجود ، فقدان اطلاعات مورد نیاز از آزمایش ها و بررسی های طولانی مدت باعث اکراه ارائه پمپ های انسولین از سوی مسئولان درمانی به افراد مبتلا به دیابت نوع دو شده است . 

سینگ در این باره  می گوید : « این گروه بیماران مبتلا به دیابت نوع دو بسیار نا امید هستند چرا که همه چیز را برای کنترل قند خون خود امتحان کردند … به نظر می رسد که آن ها از استفاده این پمپ ها بسیار خشنود نیز باشند . »

همه شرکت کنندگانی که در این بررسی ها و مطالعات شرکت کردند دارای میزان HbA1c بالاتر از هفت درصد بودند  و همگی تحت رژیم انسولین و یا انسولین به همراه متفورمین (metformin) بوده اند . پس از پنج سال، سطح HbA1c این افراد به طور متوسط از 8.9 درصد به 7.7 درصد کاهش پیدا کرد. قابل توجه است که در این میان سطح HbA1c یکی از شرکت کنندگان از 10.5 درصد به 6.6 درصد کاهش پیدا کرد. لازم به توضیح است که در این بررسی ها مقدار کمی افزایش وزن در بین شرکت کنندگان دیده شده و علاوه بر این سه شرکت کننده بخش خفیفی از هیپوگلیسمی را تجربه کردند .

بر اساس اظهارات سینگ ، نیاز به مطالعات و بررسی های بیشتر است تا یافته های این تحقیقات مورد تایید کامل قرار گیرد . قابل ذکر است که این مطالعات و نتایج حاصل از آن در نشست انجمن اروپایی مطالعات دیابت (European Association for the Study of Diabetes) 2015 در استکهلم، سوئد اراده شده است . جهت مشاهده متن کامل این پژوهش و موارد مشابهی که در نشست انجمن اروپایی مطالعات دیابت مطرح شده است ، اینجا را کلیک کنید .

منبع
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل