نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مخترع ایمپلنت های دندانی:سطح دانش ایمپلنت در ایران مناسب است

 پروفسورآلبرکستون مخترع پدیده اتصال فلز تیتانیوم به استخوان و ایمپلنت های دندانی امروز سه شنبه در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی، هدف از شرکتش در این کنگره را تبادل اطلاعات و دانش با متخصصان ایرانی و جهان عنوان کرد.
وی اظهار کرد: ایران در سطح جهان از دانش و علم ایمپلنت دندانی مناسبی برخوردار است و رتبه اول را در حوزه دندانپزشکی در منطقه را از آن خود کرده است.
مخترع ایمپلنت های دندانی در بخش دیگری از سخنان خود به رعایت بهداشت دهان و دندان تاکید کرد و گفت: افزایش سطح اطلاعات و آگاهی مردم و آموزش بهداشت دهان و دندان یکی از مهمترین ارکان سلامت است.
آلبرکستون امروز سه شنبه با برپایی کارگاه آموزشی با عنوان 'گذشته ، حال و آینده رشته ایمپلنتولوژی آخزین یافته ها و تحقیقات علمی این رشته را به متخصصان و مخاطبان ارایه کرد.
وی در این کنگره آخرین تحقیقات این رشته در کشور سوئد را (کشوری که وی در آنجا زندگی می کند) در اختیار متخصصان، دانشمندان و استادان و تمامی دندانپزشکان مرتبط با رشته ایمپلنتولوژی قرار می دهد.
پروفسور آلبرکستون که امروزه به عنوان پدر علم ایمپلنتولوژی شناخته می شود، متخصص ارتوپدی است که با کشف امکان اتصال فلز تیتانیوم به استخوان ها، تحولی عظیم در عرصه پزشکی و دندانپزشکی ایجاد کرد. یکی از رشته هایی که در این مسیر بیشترین بهره را برده رشته دندانپزشکی است که به واسطه به کارگیری ایمپلنت ها دندانی برای افرادی که دندان های خود را از دست داده اند به کار می برد.

*** ایمپلنت چینی در کشور وجود ندارد 
امین جلال جلالی دبیر روابط عمومی بین المللی این کنگره نیز اظهار کرد:بهداشت دهان و دندان باید از دوران شیر خوارگی و با رویش نخستین دندان ها شروع شود.
وی با بیان اینکه آموزش نقش بسیار موثر و کلیدی در بهداشت دهان و دندان دارد گفت : آموزش بهداشت دهان و دندان از دوران مهد کودک ها و پیش از دبستان باید ارایه شود و خانواده ها در ارتقا بهداشت دهان و دندان می توانند بسیار موثر واقع شوند.
جلالی به استاندارد بودن لوازم و تجهیزات ایمپلنت دندانی اشاره کرد و گفت:ایمپلنت دندانی چینی در کشور وجود ندارد و تمامی ایمپلنت ها در کشور از استاندارد های بسیار خوبی برخوردار هستند.
دبیر روابط عمومی بین المللی اظهار کرد: ایمپلنت دندانی آخرین خط درمانی است و در آینده با توجه به علم پزشکی که در حال پیشرفت است این نوع درمان ها نیز تغییر خواهد کرد .
وی به قیمت ایملنت دندانی اشاره کرد و گفت : به طور متوسط 2.5 تا 3 میلیون تومان هر ایمپلنت دندانی در بخش های دولتی هزینه دارد و حتی بر اساس نوع جنس و لوازم به کار رفته می تواند تغییر کند.

***20 میلیون دانش آموز پوسیدگی دندان دارند 
دکتر عباس سید شاکری دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران نیز گفت :سال های گذشته عادت نادرست و فرهنگ غلط باعث شده بود که بهداشت دهان و دندان با مشکل مواجه شود اما امروزه سلامت دهان و دندان و زیبایی از اهمیت زیادی برخوردار شده است.
وی با بیان اینکه ارتقا و بالا بردن سلامتی دهان و دندان نقش بسیار مهمی در سلامت عمومی بدن دارد افزود :20 میلیون دانش آموز مشکل پوشیدگی دندان دارند و باید در زمینه پیشگیری بهداشت و سلامت دهان و دندان از ابتدای دوران کودکی و مدارس اموزش های ضروری را ارایه کرد تا در آینده کمترین هزینه را برای درمان صرف کرد.
شاکری اضافه کرد: درمان دندان های پوسیده، هزینه های زیادی را بر دوش خانواده ها تحمیل خواهد کرد لذا پیشگیری همیشه بهتر از درمان جواب داده است.
دبیر اجرایی این کنگره گفت: نظارت بر امور سلامت و بهداشت در کشورهای مختلف دنیا بر عهده بخش خصوصی است امادر کشور ما عمدتا دولتی است .
وی اضافه کرد: در این کنگره سخنرانی از کشورهای ایتالیا ، بلژیک و ترکیه حضور دارند و همچنین در مباحث متعدی از جمله شناخت بیماری و درمان های غیر جراحی و جراحی بافت نگه دارنده دندان ، آثار بیماری های پریودنتال بر سلامت عمومی نقد و بررسی می شود.
به گزارش ایرنا ،پانزدهمین کنگره انجمن علمی پریونتولوژی ایران در روزهای 14 تا 17 مهرماه در هتل المپیک در حال برگزاری است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل