نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ستاری:بیشترین تبادل و انتقال فناوری ایران با روسیه است

کتر سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه نشست آشنایی 22 سفیر از کشورهای مختلف با فناوری نانو ایران و فرصت های سرمایه گذاری، در هشتمین نمایشگاه فناوری نانو در گفت و گو با ایرنا افزود:اکنون در آستانه تغییر جدی در سیاستگذاری های اقتصادی کشور هستیم، ما باید به کشورهای خارجی بگوییم که درست است که ایران نفت و گاز بسیار دارد اما این نفت و گاز سرمایه اصلی ایران نیست و نیروی انسانی آن است که سرمایه های اصلی آن را تشکیل می دهد. 
وی بیان کرد:این موضوع باید در کشور درست تبیین شود و اگر این اتفاق بیفتد دیگر دلیلی ندارد که قدرت سرمایه گذاری فقط در نفت، گاز یا معادن انجام شود. 
ستاری اظهارکرد:فرصت های سرمایه گذاران در نیروهای انسانی است که باید شکل بگیرد، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در واقع فرصت های اصلی بخش پژوهش و فناوری ایران هستند. 
وی یادآور شد:تمام بیزینس دانش بنیان، پایه دانشی دارد و در این نمایشگاه از نفت، گاز و معادن خبری نیست بلکه همه فکر است، تمام دستگاه های ساخته شده در این نمایشگاه از فکر ایجاد شده و این روندی است که ما اخیرا با کشورهای خارجی شروع کرده ایم. 
در دومین روز از برگزاری هشتمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو 22 سفیر از کشورهای مختلف با بازدید از این نمایشگاه از آخرین دستاوردهای ایران در حوزه فناوری نانو آشنا شدند. 
هشتمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو از 13 تا 16 مهرماه در نمایشگاه بین المللی تهران دایر است. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل