تامین انرژی دستگاه همراه با قارچ

قارچ های با وجود این که در دوران کمبود غذای جهانی از منابع غذایی موجود در زمین استفاده می کنند اما در عین حال برای بشریت بسیار مفید هستند. از جمله این که می توانند زیرساخت های بشری را تقویت کرده و هم چنین به تمیز کردن محیط زیست اطراف بپردازند. در هر صورت این تجزیه کنندگان طبیعت سرشار از پتانسیل های بکر هستند. یکی از این پتانسیل ها نیز استفاده از قارچ ها در ساخت باتری ها است.

آنُد های به کار رفته در باتری های لیتیوم یونی رایج در تلفن های هوشمند و سایر دستگاه ها، از ماده ای به نام گرافیت ساخته شده اند. این ماده علاوه بر این که بسیار گران قیمت است، زباله های سمی زیادی نیز تولید می کند. به همین دلیل محققان همواره به دنبال راه کار هایی بوده اند که به کمک آن بتواند باتری های لیتیوم یونی را با جایگزین بهتری تعویض کنند. نتیجه تحقیقات محققان، استفاده از نوعی از قارچ های خوراکی به نام پورتابلو (portabello) است که می تواند جایگزین تجزیه پذیر مناسبی برای باتری های کنونی باشد. ساختار مولکولی این گونه از قارچ ها به اندازه ای محکم است که می تواند انرژی را در خود ذخیره کند در عین حال متخلخل بودن این قارچ ها باعث انتقال کارآمد انرژی می شود.

علاوه بر این غلظت بالای نمک پتاسیم در پوست قارچ، در طول زمان ظرفیت آن را افزایش می دهد. این در حالی است که گرافیت موجود در باتری های حال حاضر به دلیل آسیب دیدگی های الکتریکی به آهستگی متلاشی می شوند. برینان کمپبل به عنوان راهبر این تحقیق، در این باره بیان کرد که هر چه از مدت زمان استفاده از تلفن های همراه آینده که به این دسته از باتری ها مجهزند بیش تر شود، باتری آنها قوی تر می شود.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا