ستاری:چاه های آب تهران با فناوری نانو، نیترات زدایی می شود

 سورنا ستاری روز دوشنبه در افتتاحیه هشتمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو 2015 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با بیان اینکه به یک مدل خوبی برای توسعه فناروری های پیشرفته در کشور رسیده ایم، اظهار داشت: درحوزه نانو 10 سال صبر کرده ایم تا به این جایگاه رسیده ایم؛ مدیریت نانو در این چند سال یک مدیریت ثابت بوده و سبب شده سلیقه ای عمل نشود.
وی بیان کرد:در بخش دانش آموزی کارهای بزرگی در پژوهش سراها انجام شده، 400 پژوهش سرای دانش آموزی در حوزه نانو تا پایان دولت
یازدهم در بحث نانو راه اندازی خواهد شد و در بحث آموزش برای دانش آموزان و آموزش های عملی در حوزه نانو فعالیت خواهد شد.
ستاری افزود: درحوزه تولیدعلم نیزکارهای خوبی انجام شده به طوریکه جز معدود کشورهایی هستیم که در حوزه نانو محصول عرضه کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه تا الان در حوزه فناوری نانو در کشور خوب عمل کرده ایم افزود: ما باید بحث فناوری همگرا را به عنوان پایه اصلی توسعه کشور پیش ببریم، این فناوری همگرا شامل نانو، بایو، علوم شناختی و فناوری اطلاعات است اینها محور اصلی توسعه فناوری کشور به شمار می آیند.
ستاری اظهار کرد: قطعا بیوتکنولوژی انقلاب آینده توسعه کشور است، اکنون ستادی در خصوص فناوری های همگرا در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درحال راه اندازی است.
وی با اشاره به اینکه هدف آینده در معاونت علمی توسعه فناوری همگرا است گفت: در بحث ترویج و توسعه فناوری ها باید خوب عمل کنیم.
ستاری با اشاره به مذاکرات انجام شده با رییس جمهور گفت: امیدواریم بودجه خوبی در حوزه گرنت بگیریم.
معاون علمی ریاست جمهوری بیان کرد: در حال حاضر هر سرمایه گذاری که به ایران می آید تنها موضوع سرمایه گذاری نفت و گاز مورد نظر نیست بلکه سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی نیز مدنظر است.
وی یادآور شد آن چیزی که سرمایه ما در کشور است نفت و گاز نیست بلکه جوانان آن است، اگر به این برسیم که سرمایه ما نفت و گاز نیست بلکه مغزهای جوانانی که در پیش روی ما حرکت می کنند به یک اقتصاد دانش بنیان می رسیم.
ستاری با اشاره به اینکه در وضعیت موجود با توجه به مشکلات اقتصادی کشور فروش شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیش نسبت به سال گذشته سه برابر بوده است بیان کرد: قیمت نفت خام، فلزات سنگین و قیمت دلار، قیمت پایه اقصاد دانش بنیان را تعیین نمی کند و پایه این اقتصاد تفکر است، امیدواریم اشتغال خوبی در حوزه فناوری های نو برای کشور ایجاد شود.
ستاری در پایان به برگزاری همایش استارتاپ ها در 25 مهرماه سال جاری با حضور رییس جمهور اشاره کرد.
هشتمین جشنواره فناوری نانو امروز دوشنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی،حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از متخصصان این حوزه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد. 
به گزارش ایرنا،این نمایشگاه تا 16 مهرماه در سالن خلیج فارس نمایشگاه های بین المللی تهران ادامه خواهد داشت. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا