نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مرکز ثبت مفاصل ایران راه اندازی شد

دکتر حمیدرضا اصلانی در حاشیه بیست و سومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی اظهار کرد:این مرکز برای ثبت اطلاعات پزشکی بیمارانی که جراحی مفاصل ران و زانو انجام داده اند راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد:در این سایت جراحان و ارتوپدها می توانند به صورت داوطلبانه اطلاعات پزشکی بیمارانی را که جراحی کرده اند قرار دهند.
این فوق تخصص جراحی شانه گفت:چنین مراکزی در کشورهای پیشرفته دنیا مانند سوئد، انگلیس و نروژ انجام شده و ایران اولین کشور در خاورمیانه است که چنین مرکزی را راه اندازی کرده است.
وی درباره مزایای مرکز ثبت مفاصل ایران اظهارداشت:تمامی اطلاعاتی که درباره مفاصل ران و زانو وجود دارد در این سایت ثبت و به صورت سالانه اعلام می شود. همچنین گزارش های این سایت می تواند برای وزارت بهداشت و مراکز ارتوپدی موثر واقع شود.
دبیر جراحان شانه و آرنج ایران، ثبت طول عمر مفاصل مصنوعی، عوارض آنها و روش های جراحی برای کاهش این عوارض و نوع پروتز را جزو دیگر مزایای این مرکز عنوان کرد.
وی اظهار کرد :با ایجاد مرکز ثبت مفاصل ایران، جراحان ارتوپد می توانند برای نخستین بار بعد از تعویض مفصل، شرح عمل را ثبت کنند تا به صورت تایپ شده در اختیار آنها قرار گیرد و در پرونده پزشکی بیمار گذاشته شود، این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان و نیروی انسانی برای سایر پزشکان خوانا خواهد بود.
وی افزود:این مرکز اکنون در مرکز تحقیقات زانو و طب ورزشی بیمارستان میلاد کار خود را شروع کرده است.
به گزارش ایرنا از انجمن جراحان ارتوپدی ایران ،بیست و سومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران از 13تا 17 مهر ماه جاری در مرکز همایش های برج میلاد تهران در حال برگزاری است .

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل