تولد نوزادان در کشور دو نیم برابر شد

 محمد اسلامی روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان گفت: در یک سال گذشته، تعداد تولد نوزادان از 25 هزار تولد در سال به 65 هزار تولد افزایش یافته است.

وی افزود: این افزایش آمار نشان از توجه جامعه به سیاست های کلی جمعیت و رویکرد مردم به نیاز کشور به افزایش جمعیت است.
وی تاکید کرد: کاهش فاصله ازدواج و تولد فرزند و کاهش فاصله به دنیا آوردن فرزند اول تا فرزند دوم، دیگر برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تحقق سیاست های کلی جمعیت است.
اسلامی گفت: فاصله ازدواج تا تولد نوزاد در خانواده های ایرانی در کشور، در حال حاضر سه و نیم سال و فاصله تولد فرزند اول تا فرزند دوم خانواده ها پنج سال است که باید کاهش یابد و به استانداردهای سلامت برسد.
رییس اداره سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشگیری از سقط جنین های خواسته یا ناخواسته را نیز از سیاست های اصلی افزایش جمعیت از سوی این وزارتخانه عنوان کرد .
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از راه اندازی کلینیک های زناشویی و جنسی در دانشگاه های کشور خبر داد.
محمد اسماعیل مطلق نیز گفت: ایجاد کلینیک های زناشویی و جنسی، آموزش و مراقبت های دوران بارداری و زایمان و سلامت ازدواج، حمایت های وزارت بهداشت از اجرای سیاستهای کلی جمعیت در کشور است.
وی تاکید کرد: میزان باروری در زوجهای جوان و نخبگان کشور سه درصد افزایش یافته است.
وی گفت: میزان باروری در کشور یک و هشت دهم درصد است و بررسی های انجام شده در زمینه ازدواج و تولد در پنج ماه سال 94 حاکی از افزایش سه درصدی تولد به ویژه در گروه زوج های نخبه و جوان است.
مطلق افزود :اینکه این افزایش باروری در زوج های با تحصیلات و درآمد بالا ایجاد شده است و نه در حاشیه شهرها و روستاها، نشان می دهد سیاست های افزایش جمعیت به درستی در کشور در حال اجراست.
به گزارش ایرنا، همایش جوان و ازدواج سالم در سمنان با حضور چند مسئول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استان سمنان با هدف ترویج جوانان به ازدواج و گسترش ازدواج های آسان و سالم برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا