نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افزایش تولید رادیوداروها بر اساس استانداردهای بین‌المللی

 علی‌اکبر صالحی امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو گفت: علوم مختلفی همچون نانو و پیشرفت در آن باعث غرور و افتخار ماست که جای شکرگزاری دارد.رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: عاقبت دین بدون علم، جاهلیت است و علم بدون دین هم به ناکجا آباد می‌رود.به گفته صالحی، در یکی از روزنامه‌های خارجی دیدم که یک نهاد دولتی آمریکا اعلام کرده که فکر جنگ و تقابل با ایران، فکر جاهلی است و باید در این راستا به تاریخ ایران مراجعه کرد، چرا که کشور ایران ۵ هزار سال توانسته است از کشور خود دفاع کند.

وی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس شاخص مقالات بین‌المللی می‌توان فهمید که علیرغم محدودیتهایی که داشتیم در رشد علمی پیشرفتهایی داشتیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه «نیاز» مادر اختراع است، گفت: تحریم‌ها باعث شده که ملت روی پای خود بایستند و نیازهای خود را از طریق اختراعات برطرف کنند.به گفته وی، با افتخار اعلام می‌کنیم ایران در عرصه‌های نانو، بایو، هوا و فضا، انرژی هسته‌ای و فناوری اطلاعات گام‌های بلندی برداشته است.

صالحی تصریح کرد: دانشمندان ما نیاز دارند که بیشتر از طریق ارتباطات بین‌المللی پس از به نتیجه رسیدن برجام، سقف پرواز را بلندتر کنند.رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: خوشبختانه توانسته‌ایم از گردنه‌ها عبور کنیم. الان راه برایمان شاهراه شده و باید به سرعت خود اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه هدف و مقصد ما مشخص است، گفت: اکنون که در شاهراه هستیم بایستی سرعت علمی خود را افزایش دهیم.صالحی در خصوص تولید رادیوداروها نیز گفت: تاکنون تعداد زیادی رادیودارو در هر سال توسط سازمان انرژی اتمی ایران تولید می‌شود و سال به سال به لیست آنها اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: بنا داریم که رادیوداروها را بر اساس استانداردهای مهم بین‌المللی تولید و به کشورهای دیگر عرضه کنیم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل