فعالیت 60 هزار خیر سلامت در کشور

سیدرضا نیری در نشست خبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت کشور نهادی نوپا و با سابقه پنج ساله است و به دلیل اینکه در گذشته فعالیت‌های زیادی که خیران در سراسر کشور انجام می‌دادند کم اثر بود، این نهاد به وجود آمد تا به فعالیت خیران سامان دهد.

وی اضافه کرد: 5000 نفر از کل کشور عضو هیات امنا و هیات مدیره این مجمع هستند که در این مدت پنج‌ ساله 3300 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین در حوزه سلامت بوده، در این راستا 3200 مرکز درمانی اعم از درمانگاه، خانه بهداشت و … بوجود آمده است.

مرتضی احتشام‌فر، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد نیز در ادامه این جلسه، عنوان کرد: این مجمع از سال 88 تاسیس و در سال 90 هیات مدیره جدیدی برای آن انتخاب شد. طی ماه‌های آینده انتخابات دور سوم این مجمع نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجمع برای استفاده بهینه از کمک‌های خیران سراسر کشور تشکیل شده، ادامه داد: در خراسان رضوی 9 مجمع خیرین سلامت در شهرستان‌های تربت‌جام، بردسکن، قوچان، کاشمر، فریمان، خلیل‌آباد، مه‌ولات، باخرز و خواف ایجاد شده که در طول مدت سال‌های 90 تا 93 به میزان 17 میلیارد و 980 میلیون تومان از این 9 مجمع کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شده است. در مجموع 78 میلیارد تومان در طول مدت این سه سال از خراسان رضوی کمک‌های خیران در زمینه سلامت جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین بانوان سلامت در استان و همچنین کشور وجود دارد، افزود: در روزهای 14 و 15 مهر ماه سال جاری قرار است، همایشی برای تجلیل از خیرین سلامت سطح کشور در مشهد برگزار شود.

به گزارش ایسنا،مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد ادامه داد: در این همایش 400 نفر از خیران کشوری، 30 نماینده مجلس و همچنین شخص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور خواهند داشت که در روز اول همایش در تالار ابن سینا خواهند بود. بعدازظهر روز 14 مهر ماه میهمان شهرداری و روز 15نیز میهمان آستان قدس رضوی هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا