ارتباط گرمایش جهانی و بارش برف شدید

از آنجایی که امسال نیز برف سنگینی در بخش شمال شرقی امریکا باریده بود ، سازمان هواشناسی این کشور این بار اعلام کرد که یک توده هوای بسیار سرد و طوفان سنگین ایالت های نیو انگلند  را در بر خواهد گرفت.

قابل توجه است که از عصر روز دوشنبه منطقه بوستون از برف پوشیده شده و بر اساس گزارش های هواشناسی  ارتفاع آن به نوزده اینچ برابر با 48.26 سانتیمتر رسیده است . سازمان هوا شناسی آمریکا همچنین پیش بینی کرده است که در پایان هفته نیز بارش برف سنگین ادامه خواهد داشت .  

مردم در این وضعیت مجبور هستند تا از امکانات ویژه برای تردد در برف سنگین استفاده کنند . این موضوع سبب دشواری انجام وظیفه مسئولان شهرداری شده و کارهای خدمات عمومی به سختی در حال ارائه است . آن ها باید ماشین های مدفون شده در برف ها را خارج کرده و خیابان ها و پیاده روها را برای تردد ماشین ها و مردم پاک کنند . ادامه دار بودن بارش سنگین برف نا امیدی را در مردم این مناطق ایجاد کرده است .

در حالی که این مناطق با مشکلات ناشی از برف سنگین دست و پنجه نرم می کنند، برخی از مجلات ظنز نویس و فکاهی  و بعضی از وب سایت های خبری ، سخنان کنایه آمیزی از تغییرات آب و هوایی بیان می کنند و به نظر برخی از آنها مادر طبیعت خشم خود را متوجه شمال شرقی امریکا کرده است .

وقتی به طور جدی به این قضیه نگاه کنیم ، این سوال پیش می آید که چه تغییراتی در آب و هوا ایجاد شده است ؟ کارشناسان رادیویی در این مورد به طور جدی به بحث نشستند و مطرح کرده اند که آیا می توان اثبات کرد که جهان به سوی سرد شدن پیش می رود یا گرم شدن ؟

لازم به ذکر است که بر اساس بررسی ها و گزارش های سازمان های علمی آب و هوایی ، سال 2014 گرم ترین سال ثبت شده در تاریخ علم هواشناسی  است و افزایش حوادث آب و هوایی شدید همچون طوفان های سهمگین ، در واقع با پیش بینی های آب و هوایی بلند مدت دانشمندان مطابقت دارد .

به گفته دانشمندان ، یکی از عوامل عمده در شدت یافتن  طوفان های برفی زمستان درجه حرارت بالا و گرمای غیر منتظره در سواحل اقیانوس اطلس است . قابل توجه است که میزان این تغییر حرارت در حدود 2 درجه فارنهایت (برابر با  16.6- سانتیگراد) بالاتر از حد نرمال است. در واقع این تفاوت شدید دما  به این معناست که هوا بخار بیشتری را در خود نگه داشته و در حدود ده درصد رطوبت جو بیشتر می شود که  این میزان از رطوبت ، از حد معمول در زمستان بیشتر است .

کنت ترنبرث (Kenneth Trenberth) از دانشمندان و پژوهشگران  هواشناسی مرکز ملی تحقیقات جوی (National Center for Atmospheric Research) ایالات متحده آمریکا در این رابطه  اعلام کرد که به آسانی می توان دریافت که در حالت عادی  ما بیست درصد از این بارش برف را خارج از طوفان های برفی دریافت می کردیم ، در حالی که هوا به حدی سرد است که همه رطوبت به برف تبدیل می شود همانگونه که معمولا این عمل در زمستان رخ می دهد .

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا