نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف ده ها جزیره ناشناخته در قطب شمال

تیم اکتشافی تشکیل شده از دانشمندان روسیه که برای انجام پروژه ای مطالعاتی به قطب شمال اعزام شده بودند ، موفق به کشف و شناسائی بیست منطقه جغرافیائی جدید در نزدیکی بخش فرانس ژوزف  Franz Josef و نووایا زملیا آرچیپلاگوس Novaya Zemlya archipelagos شدند . 

این هیات اکتشافی از سوی ناوگان شمالی روسیه Russia’s Northern Fleet به ماموریت اعزام شده و برای نخستین بار به ص.رت سیستماتیک و برنامه ریزی شده به مطالعه ساختار جغرافیائی مناطق فوق الذکر پرداختند که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته بود . در این مطالعات ، تیم تحقیقاتی فوق موفق به کشف و شناسائی ده ها جزیره کوچک و بزرگ ، شبه جزیره و تنگه های ناشناخته ای شده اند که تا کنون در نقشه های جغرافیائی ثبت نشده بودند . بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، این جزایر هنوز فاقد نام بوده و پروسه نامگذاری آن ها پس از پایان مطالعات و پردازش اطلاعات آن ها انجام خواهد شد .

در خاتمه لازم به توضیح است که این تیم تحقیقاتی محوطه ای به شعاع 5 هزار و 300 مایل ( برابر با 8 هزار و 529 کیلومتر ) را بررسی کرده اند . این مناطق در محدوده دریای بارنتز Barents و دریای کارا Kara Sea قرار دارند .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل