تلاش چین برای نمونه برداری از سطح ماه

سینا پرس : واحد آزمایش پروژه مدار گرد ماه در کشور چین آزمایش تکنولوژی های مورد نیاز جهت پژوهش های ماه و نمونه برداری از سطح آن را با موفقیت به پایان برد .

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط اداره علوم ، تکنولوژی و صنعت چین که از مراکز وابسته به وزارت دفاع این کشور است ، این آزمایش ها طی سه مرحله و در فاصله زمانی جمعه و شنبه گذشته در محیط شبیه سازی شده به مدار ماه انجام شده و پژوهشگران از اطلاعات و تجربیات به دست آمده از این آزمایش برای طراحی دقیق سرعت ، ارتفاع و ماموریت این فضاپیما در مدار ماه استفاده خواهند کرد .

گفتنی است پروژه اکتشاف ماه چین که توسط فضاپیمای کاووشگر  Chang'e-5 انجام خواهد شد از اصلی ترین برنامه های سازمان فضائی این کشور محسوب شده و در آن از جدید ترین تکنولوژی های حوزه علوم فضائی استفاده خواهد شد .

بر اساس برنامه از پیش تعیین شده قرار است کاووشگر Chang'e-5 در سال 2017 به ماموریت اعزام شود و در این ماموریت ، برنامه ریزی سازمان فضائی چین به گونه ای است که این کاووشگر از زمین به سمت ماه خواهد رفت و پس از گردش در مدار ماه و تصویر برداری از آن بر روی سطح ماه فرود امده و پس از نمونه برداری به زمین باز خواهد گشت .

شایان ذکر است که دولت چین به تازگی و در ماه اکتبر سال گذشته میلادی یک فضاپیمای آزمایشی را به مدار ماه اعزام کرد که این فضاپیما در ماه نوامبر سال 2014  پس از چرخش به دور ماه طی ماموریتی هشت روزه به زمین بازگشت .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا