نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش ویدیویی از بزرگ ترین قمر سیاره پلوتو

چندی پیش خبر انتقال داده های سفینه ارسال شده توسط ناسا به پلوتو در رسانه ها انعکاس یافت. همان طور که می دانید فرایند دریافت تمامی داده های ارسالی توسط این سفینه، در حدود یک سال به طول خواهد انجامید. همان طور که دانلود آرام و طولانی از فضاپیمای ماموریت New Horizon همچنان ادامه دارد، ناسا تصاویری رنگی با کیفیت بسیار بالا از قمری که در واقع بزرگ ترین قمر سیاره پلوتو محسوب می شود، را منتشر کرده است.

شایان ذکر است که ستاره شناسان این قمر را با اسم شارون نام گذاری کرده اند.این تصاویر چشم انداز های بسیار شگفت آوری از دره ها، کوه ها و… را به نمایش می گذارد که در سطح شارون وجود دارند و نشان دهنده شرایط جغرافیایی منحصر به فرد این قمر هستند.

در این میان یکی از نکات بسیار جالبی که توجه ستاره شناسان را به خود جلب کرده است این است که در ترکیب این تصاویر دره عمیق و باریکی نمایان شده است که ابعادی بسیار بزرگ دارد. شایان ذکر است که دانشمندان ناسا ابعاد این دره را چهار برابر بزرگ تر از دره گرند کنیون،واقع در ایالت آریزونا در ایالات متحده آمریکا، می دانند. همچنین جالب است بدانید که این دانشمندان بر این باور هستند که عمق این دره واقع در شارون نیز دو برابر دره یاد شده در آمریکا ( گرند کنیون) است.

ناسا بیان کرده است که در ادامه ماموریت این فضاپیما، عکس های جدید تری دریافت خواهد کرد. اما از آنجا که این فضاپیما 3 میلیارد و یک صد میلیون مایل برابر با 4 میلیارد و 960 میلیون کیلومتر از سیاره زمین دورتر است، بارگذاری و ارسال این تصاویر به زمین برای مدت زمانی طولانی به طول خواهد کشید. در ادامه می توانید به ویدیوی بسیار کوتاهی که سازمان ناسا در این باره منتشر کرده است دسترسی داشته باشید.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل