مراسم بزرگداشت هفته جهانی فضا برگزار می شود

 دکتر ابوالقاسم نقاش، دبیر هفته جهانی فضا در نشستی خبری که امروز در سازمان فضایی ایران برگزار شد با اشاره به آغاز هفته جهانی فضا افزود: این هفته از امروز 11 مهر ماه آغاز و تا روز شنبه 18 مهر ماه ادامه دارد.

وی، برگزاری همایش حقوق و دیپلماسی فضایی از جمله برنامه‌های این هفته نام برد و گفت: این همایش روز یکشنبه 12 مهر ماه که به عنوان روز حقوق و دیپلماسی فضایی نامگذاری شده در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار می‌شود.

دبیر هفته جهانی فضا عنوان روز دوم این هفته را ماهواره‌ها و کاوشگرها نام برد و اظهار داشت: در روز دوشنبه 13 مهر ماه علاوه بر برگزاری همایش دانشجویی سمینار با عنوان فناوری فضایی و توسعه خدمات ماهواره‌ای در پژوهشکده‌ی سامانه ماهواره برگزار می‌شود.

نقاش، عنوان روز سوم این هفته را سنجش از دور و محیط زیست ذکر کرد و گفت: در این راستا سمینار سنجش از دور و محیط زیست روز سه‌شنبه 14 مهر ماه در مرکز فضایی البرز برگزار خواهد شد.

دبیر هفته جهانی فضا مشارکت‌های بین‌المللی فضایی را عنوان چهارمین روز این هفته ذکر کرد و گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش کارگاه آموزشی استفاده از فناوری‌های فضایی در سلامت از راه دور در روز چهارشنبه 15 مهر ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،نقاش با تاکید بر این که پنجشنبه 16 مهر ماه با عنوان روز نجوم و اکتشافات فضایی نامگذاری شده است، افزود: همایش اخترزیست‌شناسی و زیست فضایی در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره‌ای برگزار می‌شود.

به گفته نقاش جمعه 17 مهر ماه با عنوان فضا در زندگی روزمره و شنبه 18 مهر ماه با عنوان فضا و توسعه پایدار نامگذاری شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا