نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ابداع روش کم تهاجمی تزریق فیبرین گلو در درمان فیستول‌های وزیکوواژینال

یک عضو مرکز تحقیقات جراحی عروق و اندووسکولار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روش کم تهاجمی تزریق فیبرین گلو در درمان فیستول‌های وزیکوواژینال بررسی شده است، تاکید کرد: این روش درمانی در مقایسه با روش معمول عمل جراحی باز بسیار کم تهاجمی تر و با صرف هزینه کمتر برای بیمار انجام می شود و موجب تسریع روند بهبود بیماران می شود.

دکتر داریوش حمیدی علمداری در گفت وگو با ایسنا، درباره بررسی تاثیر چسپ فیبرینی اتولوگ و فاکتور تجمعی پلاکتی در درمان فیستول های وزیکوواژینال، گفت: فیستول در علم پزشکی به هر نوع ارتباط غیرطبیعی و یا مجرای ارتباطی بین دو اندام مختلف از بدن که در حالت طبیعی باید از هم جدا باشد، گفته می شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که فیستول‌ها منجر به سوراخ بودن مثانه شود، ادرار بیماران نشت می‌کند. این عارضه در زنان شیوع بیشتری دارد و موجب خیس بودن و ناراحتی دائم این بیماران می شود.این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به اینکه در این روش تحقیقاتی از خون بیمار فاکتورهای رشد پلاکتی و فیبرین گلو گرفته شد و به سوراخ مثانه تزریق شده است، تصریح کرد: در مواردی که برای درمان این عارضه جراحی انجام شود، خون ریزی به مدت دو هفته وجود دارد اما با این روش درمانی میزان بستری در بیمارستان کمتر شده و خون ریزی مشاهده نمی‌شود.

حمیدی علمداری خاطرنشان کرد: روش کم تهاجمی تزریق فیبرین گلو در درمان فیستول های وزیکوواژینال در مقایسه با روش روتین عمل جراحی باز بسیار کم تهاجمی تر و با صرف هزینه کمتر برای بیمار انجام می شود. نتایج درمانی این تحقیق در مجله معتبر پزشکی آمریکا به چاپ رسید.

این متخصص بیوشیمی در پایان با بیان اینکه دکتر ملیحه کشوری شیروانی فوق تخصص اورولوژی در طراحی و ابداع این روش درمانی با وی همکاری داشته است، یادآور شد: در حال حاضر این روش درمانی در بیمارستان امام رضا مشهد در حال انجام است و امید است در تمام مراکز درمانی کشور این روش کم تهاجمی استفاده شود تا جامعه بیمار بتواند از نتایج این پژوهش استفاده کند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل