عطاری های سودجو تعطیل می شوند

 دکتر امیرحسین جمشیدی در حاشیه چهارمین همایش طلای سبز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه باید دغدغه های مردم در این حوزه برطرف شود، افزود: امسال بار دیگر سیاست های تنبیهی در این زمینه به اجرا درآمده است و بر همین اساس با افرادی که سلامت مردم را به خطر بیاندازند، برخورد جدی می شود. وی، دخالت در امور درمان و عرضه فرآورده های غیرمجاز را مهمترین عامل برخورد با اینگونه مراکز اعلام کرد و گفت: معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی در استان های مختلف برخورد جدی با عطاری های سودجو می کنند.

جمشیدی اظهار کرد: برخی عطاری ها از اقبال مردم در افزایش مصرف محصولات و فرآوردهای دارویی گیاهی و اعتماد به این فرآورده ها سوءاستفاده و سودجویی می کنند.
وی بر لزوم ارایه خدمات مناسب به مردم تاکید کرد و افزود: باید جلوی اینگونه سودجویی ها را گرفت و مراکزی راکه مردم بتوانند با اطمینان از آنها خدمات مناسب دریافت کنند، راه اندازی کرد.
مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: موضوع ایجاد مراکزی که بتواند به نحوی مناسب، بهترین خدمات را به صورت علمی و تخصصی ارایه کنند، در دست اجرا است.
جمشیدی با اشاره به اینکه تعدادی از عطارها بر اساس وظیفه اصلی خود مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: چند نسل گذشته این افراد نیز عطار بوده اند و آنها فعالیتی خارج از عرف و قانون انجام نمی دهند بنابراین با آنها برخوردی صورت نخواهد گرفت.
چهارمین همایش طلای سبز و اولین جشنواره طب سنتی و تغذیه با حضور محققان و صاحب نظران از هفتم تا دهم مهرماه در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد. در این همایش موضوعاتی مانند داروهای گیاهی، گیاهان دارویی و فرآورده های دارویی گیاهی، طبیعی و سنتی بررسی شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا