ساخت حافظه موقت با گرافن

دوست داران فناوری مطمئنا با ایده ساخت چیپ های الکترونیکی که پیش از مدتی می توانند خود را تخریب کنند آشنایی دارند. این ایده، موضوع چندان جدید و عجیبی به نظر نمی رسد و استفاده از آن برای حفاظت از داده های حساس و محرمانه به عنوان یک راهکار محبوب، مورد توجه محققان قرار داشته است.

حال این فرایند به زودی به مرحله ای جدید وارد خواهد شد زیرا به تازگی محققان موسسه فناوری جورجیا  موفق به ایجاد روشی جدید در این راستا شده اند. این پژوهش گران یک نوع خاص از مدار الکتریکی را ساخته اند که بر روی یک ورق از گرافن ته نشین می شود و می تواند اطلاعات را بر روی خود ذخیره کند. در بخش از بین رفتن حافظه نیز  این مدار به مرور زمان به صورت خودکار به ساختاری از کربن تبدیل می شود.

فرایند ساخت این مدار به این ترتیب بوده است که محققان با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونیکی اتم های کربن را در بالای یک ورقه از گرافن قرار دادند و به این ترتیب مدار الکتریکی کوچکی ایجاد کردند. اما در طول زمان خواص الکتریکی این مدار توسط خود گرافن جذب می شود و به این ترتیب هیچ مداری به جای نمی ماند.

 البته دانشمندان تنها به یک روش اکتفا نکرده و نوع دیگری از این مدار را نیز طراحی کرده اند. روش دیگر به این ترتیب است که مدار ها به جای این که کاملا از بین بروند در طول زمان تغییر شکل پیدا می کنند.  محققان قرار است از این تکنیک برای ساخت مجموعه ای از دستگاه ها استفاده کنند که می توانند با یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند و تغییر کنند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا