نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اشتغال زایی هر شرکت دانش بنیان برای ۱۰ نفر

 بهزاد سلطانی امروز در اولین مراسم رونمایی از دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان عنوان کرد: شرکتهای دانش بنیان در افق ۱۴۰۴ و در ده سال آینده باید تبدیل به قدرت اقتصادی کشور شوند.

به گفته وی: توسعه ثروت باید از طریق فروش محصولات دانش بنیان و صادرات آنها به کشورهای مختلف باشد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: اگر دانشجویان با ایجاد شرکتهای تعاونی و اساتید با اختصاص ده درصد فعالیت خود برای تجاری سازی محصولات با یکدیگر تعامل داشته باشند، می توانند حلقه دانش بنیان بودن را به هم وصل کنند. از سوی دیگر شرکتهای دانش بنیان رشد یافته نیز باید فعالیت های خود را با متصل شدن به این حلقه نمایان کنند.

سلطانی با بیان اینکه همه را باید به دانش بنیان بودن وصل کنیم، افزود: همچنین شرکتهای صنعتی رشد یافته بزرگی که در صنعت کشور تاثیر جدی دارند، می توانند دانش بنیان شوند و از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره ببرند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید داشت: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی برای همه مراحل عمر یک شرکت که دانش بنیان شده باشد، توسط معاونت علمی، برنامه های مالی داریم و از همه آنها حمایت می کنیم.

وی افزود: از میان ۱۶۵۰ شرکت دانش بنیان، ۱۲۰۰ شرکت به صندوق نوآوری و شکوفایی، طرح فناورانه ارائه کردند و مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته اند.

سلطانی ادامه داد: از این تعداد ۸۰۰ طرح تعیین تکلیف شده اند و ۵۱۸ طرح به تصویب رسیده است. این ۵۱۸ طرح مصوب به میزان ۲۱۰ میلیارد تومان از سوی صندوق حمایت شده اند.

به گفته وی هر شرکت به طور متوسط ۴۰۰ میلیون تومان وام گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکتها می توانند از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان وام از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کنند، افزود: در کل شرکتها از ۳۰ میلیون تا ۱۰ میلیارد تومان وام دریافت کرده اند و این وام ها با سود ۱۴ درصد بوده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: یکی دیگر از تسهیلات این صندوق، سرمایه گذاری در صندوق خطرپذیر است چرا که شرکتهای دانش بنیان به این تسهیلات خیلی نیاز دارند.

سلطانی افزود: از ۵۱۸ شرکتی که تصویب شده اند، هرکدام به طور متوسط برای ۱۰ نفر اشتغال زایی و بازار دارد. امیدواریم که چنین طرح هایی افزایش پیدا کند.

وی افزود: در میان شرکتهای دانش بنیان ۱۲۳ شرکت طرح های خود را خاتمه فنی داده اند که سه محصول رونمایی شده امروز با نام های «نانو اسکوپ اتمی پرسرعت»، «کارت پردازشگر سوناری ۶۰ کاناله»، «فلو دیوایدر توربین گاز GEF۹» از جمله این طرح ها می باشند. نمونه اولیه این محصولات ساخته شده بود ولی نسخه های جدیدشان با حمایت صندوق به تولید رسیده اند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: یکی از برنامه های دیگر صندوق برای شرکتها، تامین دفاتر کاری به صورت تجمعی با حمایت بانکها است که در این زمینه با ۱۲ بانک در حال تعامل هستیم.

وی افزود: اگر ۲۰ شرکت به صورت مجتمع تقاضایی برای دفتر کار بدهند، برجی برای آنها خریداری می شود که به صورت اجاره به شرط تملیک به آنها تحویل می دهیم تا هویت جدیدی در سطح کشور در کنار برج های مسکونی، پزشکی و… ایجاد کنیم.

سلطانی ادامه داد: تاکنون ۵ پروژه در برج سازی در دست بررسی است که دو پروژه قطعی شده و سه ساختمان برای راه اندازی این برج های فناوری خریداری شده است.

به گزارش مهر،رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: امیدواریم بتوانیم با این حرکت در کشور، موجی در جوانان ایجاد کنیم تا به اشتغال زایی و ثروت آفرینی در کشور دست یابیم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل