نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رییس سازمان غذا و دارو: صادرات فرآورده های طبیعی ناچیز است

رسول دیناروند شامگاه پنجشنبه در اختتامیه چهارمین همایش طلای سبز افزود: ممکن است برخی از اقلام صادرات را به این رقم اضافه کنیم؛ اما صادرات فرآوردهای طبیعی و طب سنتی حداکثر 10 میلیون دلار است.
وی سهم فرآورده های طبیعی در بازار سلامت کشور را بین 5 تا 7 درصد اعلام کرد و گفت: با اقداماتی نظیر حضور موثر شرکت های دانش بنیان؛ می توان این سهم را 5 تا 6 برابر افزایش داد.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به رغم پیشرفت های خوب در این حوزه هنوز فاصله زیادی با جایگاه در خور شان این حوزه داریم.
وی به نقش فرآورده های طبیعی اشاره کرد و افزود: این فرآورده ها در نظام سلامت و اقتصاد دانش بنیان حائز اهمیت هستند و اقداماتی در این دو زمینه نیز انجام گرفته است.
دیناروند، بر لزوم افزایش سرمایه گذاری و شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: با توسعه شرکت های دانش بنیان می توان زمینه افرایش صادرات این فرآورده ها را فراهم کرد.
وی به وجود زیرساخت های قانونی در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: همگان بابد دست به دست هم دهیم تا شاهد توسعه این حوزه در کشور باشیم.
دیناروند، نگاه وزارت بهداشت را مثبت و حمایتی اعلام کرد و افزود: مسوولان وزارت بهداشت علاقمندند تا شاهد نقش آفرینی طب سنتی و فرآورده های طبیعی و گیاهی در کشور باشند.
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه فرآورده های طبیعی و گیاهی باید سهم خوبی در ارتقاء سلامت مردم داشته باشند، گفت: با اقدامات جدی تر می توانیم به جایگاه بهتری دست یابیم.
وی با اشاره به افزایش شیوه زندگی صنعتی در کشور گفت: این شیوه زندگی برای سلامت شهروندان خطرناک است و طب سنتی می تواند به اصلاح این وضعیت کمک خوبی کند.
معاون وزیر بهداشت، بیماری های غیرواگیر را خطر جدی آینده برای سلامت شهروندان دانست و گفت: طب سنتی در پیشگیری این عارضه می تواند بسیار موثر عمل کند.
وی به وضعیت نامناسب صنعت آرایشی و بهداشتی کشور نیز اشاره کرد و گفت: واردات و قاچاق سهم عمده ای از بازار داخل را به خود اختصاص داده و اقدام جدی باید در این زمینه انجام گیرد.
به گزارش ایرنا، چهارمین همایش طلای سبز و اولین جشنواره طب سنتی و تغذیه از هفتم مهرماه با حضور مسوولان و دست اندرکاران این حوزه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل