ساخت فلودیوایدر توربین گاز GEF9 ایرانی

رضا جوادپور مجری این طرح روز پنجشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا گفت: قیمت بالای قطعه فلودیوایدر در بازار جهانی، تحریم ها و نبود پشتیبانی مناسب سبب شد تا این محصول توسط محققان ایرانی در یزد ساخته شود. 
وی افزود: فلودیوایدر قطعه ای است که در توربین های گازی ساخت شرک جنرال الکتریک وجود دارند و وظیفه آن تقسیم سوخت مایع در این توربین هاست.
جوادپور اضافه کرد: محققان در ساخت این قطعه علاوه بر مهندسی معکوس، آلیاژهای بکار رفته را نیز تغییر دادند تا عملکرد آن با توجه به شرایط دمایی و سوخت مورد استفاده در ایران بهینه شود، ضمن اینکه هرگونه تغییر، گارانتی و پشتیبانی برای مصرف کنندگان در کشور فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه تنها کشورهای سازنده این قطعه در جهان آمریکا، ژاپن و آلمان هستند ، گفت: مزیت نمونه ساخت داخل نسبت به محصول تولیدی این کشورها این است که قطعه با توجه به شرایط ایران بهینه شده است.
مجری طرح ادامه داد: 100 درصد سخت افزار مورد استفاده در این قطعه ایرانی بوده و تمامی استانداردهای جهانی نیز در آن رعایت شده است.
جوادپور گفت: قیمت این قطعه نصف خارجی است و پیش بینی می کنیم تا سال آینده 10 قطعه از این محصول را به کشورهای منطقه بفروشیم.
وی ادامه داد: تاکنون این قطعه به پالایشگاه بندرعباس و آب و برق کیش فروخته شده است و دو قطعه هم برای نیروگاه یزد در دست ساخت قرار دارد.
محققان شرکت صافات انرژی یزد برای اولین بار موفق به طراحی و ساخت این قطعه در ایران شدند و این محصول توسط صندوق نوآوری و شکوفایی مورد حمایت قرار گرفته است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا