نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تلاش مشترک روسیه و آمریکا برای فتح سیاره زهره

تیمی مشترک از پژوهشگران و دانشمندان حوزه علوم فضائی ایالات متحده امریکا و روسیه در حال انجام مذاکرات و بررسی های لازم جهت مطالعه چگونگی اجرای پروژه سفر به سیاره زهره هستند . لازم به توضیح است که این مذاکرات در سال گذشته  در جریان بود که به دلیل وضع برخی تحریم ها بر علیه روسیه این گفتگوها متوقف شده و اخیرا پس از وقفه ای یکساله از سر گرفته شده است . در همین راستا یکی از مقامات عالیرتبه آژانس فضائی روسیه ضمن تائید موضوع فوق افزود : " دور جدید مذاکرات به صورت رسمی از هفته آینده آغاز می شود . "

گفتنی است پیش از این لو زلنی Lev Zeleny مدیر موسسه پژوهش های فضائی روسیه در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود  : " ما قرار بود یکسال پیش این گفتگو ها را به پایان ببریم اما مسایل سیاسی و وضع تحریم ها بر علیه روسیه سبب متوقف شدن این مذاکرات شد . احتمالا این ماموریت در سال 2025 اجرائی شده و وارد فاز عملیاتی شود . "

وی در ادامه سخنان خود افزود : " هیاتی از پزوهشگران و مقامات ناسا نیز به این گفتگو ها ملحق خواهند شد . "

در خاتمه لازم به تویح است که این پروزه با نام پروژه ونرا – دی Venera-D معرفی شده است که ونرا در زبان روسی به معنی ونوس یا همان سیاره زهره بوده و حرف دی نیز نمایانگر عبارت Dolgozhivuschaya است که در زبان روسی به معنی دراز مدت است . گفتنی است این پروژه ؛ نخستین پروژه اکتشافی سیاره زهره است که روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به اجرا خواهد گذاشت .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل