ساخت ابزار مورد نیاز در محیط بیمارستان

یکی از مشکلاتی که در برخی از موارد در بیمارستان ها دردسر ساز می شود را می توان نبود ابزار مورد نیاز در زمان مورد نیاز دانست. برای نمونه بسیاری از ابزارها را می توان خریداری کرده و مورد استفاده قرار داد ولی برای این کار باید بتوان نیاز به آنها را از قبل پیش بینی کرد.

حال طرحی جدید برای رفع این مشکل ارائه شده است که به واسطه آن می توان ابزارهای مورد نیاز برای پزشکان و پرستاران را در محیط داخلی بیمارستان تولید کرد. برای این کار محیط های خاصی در نظر گرفته شده است که در آن بتوان ابزارها را تولید کرد که این محیط ها از دستگاه هایی با نام Makerspace استفاده می کنند.

این دستگاه ها از فناوری چاپ سه بعدی استفاده کرده و به کمک آنها می توان ابزارهای مختلفی را تولید کرد. Makerspace ها بهترین ابزاری هستند که به کمک آنها می توان وسایل مورد نظر پزشک یا پرستار را به دنیای واقعی بیمارستانی وارد کرد.

البته این دستگاه ها هنوز چندان پیش رفته نیستند و برای نمونه Makerspace ها تا کنون نتوانسته اند به پرستاران در ساخت دستگاهی برای مراقبت بهتر از بیماران کمک کنند. با این وجود هم اکنون بیمارستان جان سیلی بخشی مجهز به چاپگر های سه بعدی و برش های لیزری به پرستاران و سایر کارکنان خود سپرده است که می توان با استفاده از این امکانات دستگاه هایی را طراحی کرد که مراقبت از بیمار را برای آنها آسان تر کند.

محیط بیمارستانی و ابزار مورد استفاده در بیمارستان ها می بایست از نظر بهداشتی در سطحی بسیار بالا قرار داشته باشند و به همین دلیل نیز در این بخش همه چیز ضد عفونی شده است. هر ماده ای قبل از ورود به این بخش مورد بررسی قرار می گیرد و به همین دلیل نیز دیگر نیازی نیست که استفاده کنندگان از دستگاه نگران ایجاد ابزار و وسایلی باشند که سلامت بیمار را به خطر می اندازد. از مزایای اصلی این گونه دستگاه ها این است که افراد به جای این که وسیله مورد نیازشان را بخرند یا به شرکت های سازنده سفارش دهند می توانند به سرعت آن را تولید کنند و مورد استفاده قرار دهند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا