مردم بدون نگرانی مرغ مصرف کنند

دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در تولید مرغ، هورمونی نه مصرف و نه تزریق می شود و مردم بدون هیچ تشویش و نگرانی ، مرغ های عرضه شده در مراکز مجاز عرضه و فروش را مصرف کنند. 
 
دکتر مهدی خلج افزود: از نظر علمی و عملی، مصرف هورمون در پرورش مرغ امکان پذیر نیست و تنها تزریقی که به مرغ انجام می شود واکسنی است که به جوجه های یک روزه در محل جوجه کشی تزریق می شود که روشی معمول در پیشگیری و کنترل بیماری هاست.
 
رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به کمپین شکل گرفته در برخی فضاهای مجازی با عنوان مرغ نخوریم تاکید کرد: این کمپین از روی جهل شکل گرفته و اغراضی دارد که درباره آن دستگاه های مسئول باید درباره سلامت مرغ و چگونگی شکل گیری چنین کمپین هایی اطلاع رسانی کنند.
 
دکتر خلج همچنین در خصوص نظارت سازمان دامپزشکی کشور بر تولید و عرضه مرغ خاطر نشان کرد : نظارت و پایش  توسط 6 هزار و 500 نفر کادر سازمان دامپزشکی و همچنین  23 هزار کادر فنی غیر دولتی در کنار همه عوامل و کارشناسان بخش تولید بر تمامی مراحل تولید مرغ از مزرعه تا عرضه آن در بخش تولید و عرضه مرغ اعمال می شود .
 
وی افزود:با اطمینان می گویم مردم عزیز ما آنچه را در مراکز مجاز عرضه می شود، می توانند بدون هیچگونه نگرانی مصرف کنند. صنعت مرغ و تخم مرغ کشور با تولید دو میلیون تن مرغ و 930 هزار تن تخم مرغ در سال، تولیدی انبوه دارد که خوشبختانه با سرمایه گذاری مناسب ، وضعیت مناسبی دارد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان دکتر مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور در پایان افزود: علاوه بر ایران، کشورهای وارد کننده هم به طور دقیق نظارت خوبی بر روی محصولات تولیدی بازار ایران دارند و تاکنون مطلبی درباره کیفیت نامناسب تولیدات دامی در ایران بیان نشده است.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا