رقابت بر سر سیستم حمل و نقل هایپرلوپ

شاید این جمله آشنا که روزی تمام تخیلات انسان به واقعیت تبدیل می‌شوند در فکر فردی مثل الون ماسک ،رئیس اسپیس ایکس(SpaceX)، آنقدر قدرتمند بود که به راحتی از کنار این فیلم‌های ماورای تصور رد نشد و در سال 2013 ایده سیستم حمل و نقل بسیار سریعی روی زمین را به عنوان هایپرلوپ مطرح کرد. در واقع  ایده هایپرلوپ بر اساس قطار شهری کمتر و هواپیماهای بیشتر است. این قطار پرسرعت می‌تواند مردم را در مدت حدود نیم ساعت از لس‌آنجلس به سان‌فرانسیسکو برساند. به دنبال این ایده جذاب، اسپیس ایکس تصمیم گرفت برای توسعه، سرعت بخشی و استفاده از ایده‌های متنوع دیگر، طراحی بخش‌های مختلف این قطار را به عهده تیم‌های علاقه‌مند گذاشته و مسابقه‌ای ترتیب دهد و نتایج نهایی را تا ژوئن 2016 جمع‌بندی کند.

ایده این مسابقه بن کوپر، یک دانشجوی ارشد رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه کلورادو دنور، و 7 نفر از دوستانش را به سمت طراحی قطار هایپرلوپ برد تا ضمن رقابت با بیش از 700 تیم دانشجویی و شرکت خصوصی دیگر، از این طرح به عنوان پروژه ارشد خود نیز استفاده کنند.

قرار است یک کپسول قطار مانند (پاد) داخل تیوبی از هوای رقیق و کم‌فشار قرار گرفته و در این تیوب با نیروی مغناطیسی حرکت کند. دغدغه این تیم ساخت محکم‌ترین و سریع‌ترین پاد در این شرایط است.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا