نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توسعه پروژه‌های مرموز علمی وزارت دفاع آمریکا!

آزمایشگاه زیست شناسی سنتزی Broad Institute Foundry دانشگاه MIT قراردادی به ارزش ۳۲ میلیون دلار با آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا منعقد کرده تا تحقیقات گسترده و بی سابقه ای در حوزه مهندسی سلولها انجام دهد.هدف اصلی از توسعه این تحقیقات کشف درمانهای مؤثر برای بیماری های صعب العلاج و همچنین تولید سوختهای زیستی جدید و نسل جدیدی از پارچه ها عنوان شده است.

در چشم انداز محققان دانشگاه MIT استفاده از سلولهای زنده و مهندسی سازی آنها با هدف حرکت در بدن و مسیریابی در اندام های مختلف تعریف شده است. این سلولها در ادامه خود را به توده های بدخیم و بیماریزا رسانده و اقدامات لازم برای نابودی عوامل بیماریزا را انجام می دهند.

تحقق این چشم انداز مستلزم آن است که سلولها بتوانند موقعیت خود در بدن را به نوعی درک و احساس کنند. استفاده از آنها برای حمل داروهای مؤثر نیز در این پروژه تعریف شده است.

بخش دیگری از این پروژه شامل دستکاری DNA باکتریها و سایر انواع سلولهاست  تا مولکولهای خاصی تولید شود.قرارداد اخیر آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا با دانشگاه MIT تنها بخشی از برنامه های گسترده این آژانس محسوب می شود.

به گزارش مهر، به عقیده بسیاری از کارشناسان اهداف کلی و نهایی DARPA (که وابسته به وزارت دفاع آمریکاست) از این مطالعات روشن نیست و برخی نیز بر این باورند که این آژانس در تلاش است تا از نتیجه مطالعات صورت گرفته در راستای تقویت نیروهای نظامی ارتش آمریکا آن هم با هک کردن زیست شناسی انسانی بهره برداری کند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل