نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تنش های دوران کودکی خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را در بزرگسالی افزایش می دهد

 پیش از این کاملا مشخص شده بود که تنش می تواند پیامدهای منفی برای سلامتی داشته باشد، به طوری که 'انستیتوی استرس آمریکا' تنش را علت اصلی حدود 60 درصد تمامی بیماری ها در انسان ها دانسته بود. اما تاثیر و تهدیدآمیز بودن تجربه تنش در اوایل زندگی برای سلامتی در بزرگسالی، موضوعی است که تاکنون قطعیت نداشت.محققان برای درک بهتر ارتباط تنش های دوران کودکی با برخی از اختلالات در دوران بزرگسالی، اطلاعات حدود هفت هزار نفر را که در تحقیقی در انگلیس شرکت کرده بودند، بررسی کردند.

تمام افراد شرکت کننده در این مطالعه در یک هفته به دنیا آمده بودند و برای متوسط 45 سال مورد بررسی قرار گرفتند. در این تحقیق، اطلاعات درباره تنش های این افراد و سلامت ذهنی آنها در سنین هفت، 11، 16، 23 ، 33 و 42 سالگی جمع آوری شد.
نتیجه تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد در مقایسه با افرادی که سطح کمتری از تنش را در دوران کودکی و بزرگسالی تجربه می کنند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در افرادی که در این دو دوره زندگی تنش زیاد دارند، بیشتر است.
محققان همچنین متوجه شدند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در افرادی که از دوران کودکی تا میانسالی تنش تجربه می کنند بیشتر از خطر ابتلا به این بیماری بر اثر داشتن اضافه وزن و چاقی در دوران کودکی است.
این مطالعه همچنین مشخص کرد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در افرادی که در دوران کودکی بیشترین سطح تنش را دارند و نیز افرادی که در دوران بزرگسالی بیشترین میزان تنش را تجربه می کنند، بیشتر است.
محققان همچنین پس از بررسی تاثیر سایر عوامل متوجه شدند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در افرادی که در دوران کودکی سطح زیادی تنش تجربه می کنند و افرادی که از دوران کودکی تا بزرگسالی همواره تنش دارند، به اندازه قابل توجهی بیشتر از افرادی است که سطح کمی تنش در دوران زندگی خود تجربه می کنند.
به گفته محققان، تنش با افزایش 50 درصدی خطر ابتلا به سکته مغزی و افزایش 40 درصدی خطر ابتلا به بیماری قلبی ارتباط دارد.
 به گزارش گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی،نتایج این تحقیق در نشریه Journal of the American College of Cardiology منتشر شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل