نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همکاری منطقه ای ایران برای مقابله با آلودگی دریایی توسعه می یابد

پروین فرشچی سه شنبه درحاشیه بازدید از مانور دریایی بندر و دریانوردی خرمشهر درجمع خبرنگاران رسانه ها با گرامیداشت هفته ملی دریانوردی، تعامل و همکاری مشترک ایران با کشورهای منطقه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:در برنامه های حفاظت زیست محیطی با کشورهای منطقه تعامل مشترک داریم. 
وی اضافه کرد:همکاری بین بخشی دستگاه های اجرایی جمهوری اسلامی نظیر سازمان شیلات، وزارت نیرو، مرکز اقیانوس شناسی و وزارت جهادکشاورزی در دریای خزر برای مقابله با کشندها نیز در حال انجام است. 
فرشچی با بیان گنجانده شدن موضوعات مربوط به حفاظت محیط زیست دریایی، صنایع دریایی و فناوری دریایی در برنامه توسعه ششم توسعه، گفت:موضوعات محیط زیستی در برنامه چهارم توسعه جایی نداشت و در برنامه پنجم نیز جایگاه مناسب خود را نیافت و سازمان حفاظت محیط زیست نیز امیدوار است حفاظت محیط زیست در توسعه صنایع و فناوری دریایی در برنامه توسعه ششم به جایگاه قابل قبول برسد. 
فرشچی با بیان بازدید خود از تجهیزات بندر خرمشهر برای پیشگیری و مقابله با آلودگی نفتی، از سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی اصلی پیشگیری، کنترل و مقابله با آلودگی نفتی کشور یاد کرد و گفت:تجهیزات این سازمان نیز در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی طی دهه اخیر توسعه یافته است. 
معاون حفاظت دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور اظهار داشت:سازمان حفاظت محیط زیست موضوع نظارت کلان و حاکمیتی خود را بر حفاظت از منابع زیست محیطی دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان دنبال می کند و سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در این خصوص همکاری می کند. 
به گزارش ایرنا , هشتم مهرماه در تقویم کشور به عنوان روز ملی دریانوردی نامگذاری شده است. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل