نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بررسی راه های تربیت فرزندان در پرتو فناوری های نو به میزبانی دانشگاه شریف

رئیس پژوهشکده مهندسی پزشکی و سیستم های سلامت دانشگاه، برگزاری نخستین همایش بین المللی نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین را بخشی از اولین تلاش های علمی صورت گرفته در زمینه تاثیر متقابل تکنولوژی در تربیت کودکان و نوجوانان کشور عنوان کرد.
دکتر محمدتقی احمدیان افزود: این همایش ملی در زمینه تاثیر متقابل فناوری بر تربیت کودک و نوجوان فعالیت می کند و مبنایی برای گسترش و ارتقای دانش در این حوزه خواهد بود.
وی با بیان اینکه اگر بتوانیم فرزندانمان را در مسیر آینده با استفاده از تکنولوژی های نو به نحوی تربیت کنیم که خدمتگزار جامعه باشند موفقیت بزرگی بدست آورده ایم، گفت: جامعه سالم نیازمند افرادی است که در تحولات صنعتی با استفاده از اطلاعات جدید و تکنولوژی های نو مبتنی بر استدلال و تعقل کافی برنامه ریزی مناسبی را برای جامعه انجام بدهند.
دبیر نخستین همایش بین المللی نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین ادامه داد: حضور متخصصان تعلیم و تربیت، علوم بهداشتی و تکنولوژی همچون علوم کامپیوتری و فضای مجازی در این همایش مبنایی برای تبادل افکار و اطلاعات در راستای تربیت نسلی سالم برای آینده کشور خواهد بود.
وی تصریح کرد: با دعوت از متخصصان بنام ایرانی و خارجی در برگزاری کنفرانس سعی کرده ایم با هدایت و تبیین راه های تربیت فرزندانمان در پرتو تکنولوژی های نو آن ها را در مسیر اطلاعات مفید و صحیح قرار دهیم.
احمدیان با تاکید بر اینکه نسل سالم، نسلی است که دارای سلامت فیزیکی، روحی- روانی و اجتماعی بوده و بتواند جامعه را در مسیر پویایی و رشد قرار دهد، گفت: ما نسل متخصص همراه با دانش پویا می خواهیم که آینده سازان واقعی کشور باشند به طوریکه بتوانند اطلاعات درست را دریافت و بر اساس آن اطلاعات صحیحی که به نفع جامعه است اهداف خود را دنبال کنند.
وی علت برگزاری این همایش را تحولات تکنولوژی های جدید از جمله اینترنت، موبایل و نرم افزارهای مختلف در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: جداسازی و برداشت اطلاعات مفید از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توسط فرزندان ما هوشمندی آن ها نسبت به تکنولوژی های نوین را ضروری می سازد و در این صورت می توانیم به داشتن جامعه ای مدبر و سالم در آینده امیدوار باشیم.
به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعی شریف، همایش نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین در روزهای 4 و 5 اسفند ماه 1394 در مرکز بین المللی همایش های رازی برگزار می شود و علاقمندان می توانند با مراجعه به وب سایت hgnt.sharif.ir اطلاعات لازم را در زمینه نحوه ثبت نام، ارسال مقالات و زمان بندی های مربوطه دریافت کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل