دستگاه ترشوندگی ایستا در پژوهشگاه مواد و انرژی کشور فعال شد

 علیرضا آقایی در گفت وگو با ایرنا افزود: دستگاه ترشوندگی ایستا توسط یک تیم تحقیقاتی در گروه الکتروسرامیک پژوهشگاه مواد و انرژی به عنوان یک دستاورد تحقیقاتی در این پژوهشگاه طراحی و ساخته شده است. وی ادامه داد: این دستگاه در زمان حاضر امکان اندازه گیری زاویه تماس ترشوندگی مایعات متفاوت با سطوح را در حالت ایستا دارد و برخلاف دستگاه های تجاری موجود در این آنالیز، از هر نوع سیال مورد نظر کاربر می توان استفاده کرد.

آقایی خاطرنشان کرد: موارد استفاده نتایج این آنالیز در تمام شاخه های مهندسی سطح، مواد، بیومواد و نانو مواد می باشد و قابلیت بررسی تاثیر زبری سطوح، نانو ذرات موجود در سطح، عملیات شیمیایی و فیزیکی اعمالی بر سطوح مواد(بیو و غیربیو) را از طریق تحلیل چگونگی ترشوندگی سطوح با سیال مورد نظر را دارد.
رئیس پژوهشکده سرامیک همچنین از آغاز به کار آزمایشگاه الکتروشیمی با دو دستگاه فعال پتانسیواستات و دستگاه تست پیل سوختی در این پژوهشگاه خبر داد.
وی افزود: کاربرد دستگاه پتانسیواستات، بررسی الکتروشیمی نمونه هایی است که از فعالیت الکتروشیمیایی در ادوات الکتریکی از جمله خازن، باتری، پیل سوختی کاربرد داشته باشد.
آقایی گفت: دستگاه تست پیل سوختی نیز جهت منوسل طراحی شده که می تواند منوسل های سوختهای متانولی و هیدروژنی را تست کند.
وی تصریح کرد: اکنون با امکانات در دسترس، تنها یک سایز از منوسل، قابلیت تست دارد، همچنین تا توان خروجی 125 وات را پشتیبانی و تست می کند.
متقاضیان می توانند با ثبت نام در سامانه پذیرش آنالیز پژوهشگاه، ضمن کسب اطلاعات کامل خدمات قابل ارایه نسبت به ثبت درخواست و انجام آزمون اقدام کنند.
پژوهشگاه مواد وانرژی در مشکین دشت شهرستان فر دیس مستقر است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا