هاله شخصی از باکتری پیرامون هر انسان

بسیاری از انسان ها فکر می کنند که هنگام خروج از حمام، بدن آنها به صورت کامل پاکیزه شده است و هیچ گونه باکتری  یا میکروبی بر روی پوست آنها وجود نخواهد داشت ولی دانشمندان اعتقاد کاملا متفاوتی دارند. آنها معتقدند که پیرامون هر انسان، یک هاله ویژه متشکل از باکتری وجود دارد که هیچ حمامی در جهان قابلیت دفع آن را نخواهد داشت.

این هاله به واسطه سه امر اصلی پیرامون بدن ما تشکیل می شود که این سه مورد شامل مدفوع، ترشحات پوستی و بازدم تنفسی هستند. به این ترتیب با نخستین بازدم صورت گرفته پس از خروج از حمام، این فرایند آغاز شده و به صورت هم زمان نیز پوست فرد به بقای این هاله کمک خواهد کرد.

این هاله توسط دانشمندان با نام ابر میکروبی (microbial cloud) نام گذاری شده است ولی برخلاف نام آن می توان وجود این هاله را برای سلامتی انسان ها بسیار مفید دانست. این هاله باکتریایی در حقیقت نتیجه فرایند خروج باکتری و میکروب از بدن انسان است و بدون دفع این موارد، قدرت آسیب رسانی آنها می تواند از درون بدن فرد به او لطمه بزند.

جیمز میدو (James Meadow) که یک دانشمند برجسته رده اکولوژی میکروبی در دانشگاه اورگان (University of Oregon) در ایالات متحده آمریکا است، وظیفه کنترل فرایند تحقیقات مربوط به این امر را بر عهده داشته است. او در این باره می گوید: «تحقیقات ما نشان داده است که محیط هایی که توسط انسان ها اشغال شده اند از نظر میکروبی با محیط هایی که انسان در آن حاضر نیست بسیار متفاوت هستند. هم چنین ما توانستیم تا برای نخستین بار نشان بدهیم که هر انسانی دارای ابری از میکروب های منحصر به فرد به دور بدن خود است.»

برای انجام این تحقیقات، دانشمندان از 11 نمونه انسانی استفاده کرده و به برداشت نمونه های دی ان ای از محیط اطراف بدن آنها دست زدند. نتایج این فرایند نشان از وجود باکتری ها و میکروب هایی منحصر به فرد در محیط اطراف بدن هر فرد بود که عملا به صورت اختصاصی برای بدن آنها بوده و با دی ان ای آنها هم خوانی داشت.