نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

یک سوم آزمایش های تخصصی و فوق تخصصی در بخش دولتی انجام نمی شود

 دکتر سیدحسین فاطمی روز دوشنبه در نشست خبری سومین کنگره فناوری های نوین آزمایشگاهی در جمع خبرنگاران افزود، درحال حاضر استاندارد جهانی احتمال خطای آزمایشگاهی حدود 2تا 3 درصد است،این در حالی است که بر اساس گزارش سازمان نظام پزشکی کشور این خطا در ایران بسیار ناچیز است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در تشخیص بیماری ها در آزمایشگاه ها با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه نیستیم،ادامه داد:ما نباید در تشخیص بیماری ها، از دنیا عقب باشیم و آزمایشگاه ها باید همگام با سایر رشته های پزشکی به روز شوند.
وی اضافه کرد:در این کنگره سعی خواهیم کرد تمامی روش های نوین آزمایشگاهی را به مخاطبان این رشته معرفی کنیم.
فاطمی به اهمیت سه مقوله سرعت، دقت و کیفیت در انجام آزمایش های تشخیص طبی اشاره کرد و افزود:امروزه در برخی از آزمایش ها بین یک تا دو ساعت انجام می شود و در واقع آزمایشگاه های ما توانایی این را دارند که در کوتاه ترین زمان، دقیق ترین آزمایش ها را انجام دهند.
فاطمی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی باعث شده است که آزمایشگاه های بخش های دولتی از بخش های خصوصی عقب بمانندگفت: آزمایشگاه های بخش خصوصی در بسیاری از موارد تشخیصی از بخش دولتی جلوتر هستند.
در ادامه این نشست دکتر ماندانا محی الدین به پنل سلول های بنیادی اشاره کرد و گفت:کاربرد استفاده از سلول های بنیادی به 50 سال گذشته بر می گردد.
وی ادامه داد:پیش از این از سلول های بنیادی خون ساز برای بیماری های خونی و پیوند مغز و استخوان استفاده می شد اما امروزه سلول های بنیادی دیگری شناسایی شده اند که می توانند تمام ارگان های بدن را تولید و ترمیم کند.
وی افزود: استفاده از سلول های بنیادی یکی از درمان های آینده خواهد بود و در این کنگره پنلی در این رابطه برگزار خواهد شد.
سومین کنگره فناوری های نوین آزمایشگاهی از 12 تا 14 مهر ماه در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل