نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مطالعه نقشه شهرسازی مسکو در قرن دوازدهم

موسسه باستان شناسی روسیه که از زیر مجموعه های آکادمی علوم این کشور به شمار می رود در حال اجرای عملیات کاووش و حفاری در شهر مسکو است . این پروژه مطالعاتی منجر به کشف قدیمی ترین خیابان بندی های مورد استفاده قرار گرفته شده در این شهر باستانی شده است . بر اساس گزارش های منتشر شده در این زمینه ؛ باستان شناسان در کاوش های جدید خود موفق به کشف خیابان بندی های مسکو در قرن دوازدهم میلادی شده اند .

در بیانیه ای که در رابطه با این کشف منتشر شده است ؛ اعلام شد : " خیابان ولیکایا Velikaya street که در کاوش های ما به دست آمده است ، احتمالا به قرن دوازدهم میلادی تعلق دارد . بقایای این خیابان در حین حفاری در محل هتل روسیه Rossiya hotel که چندی پیش  تخریب شده است ، کشف شد . "

در همین زمینه لئونید بلیایف Leonid Belyayev سرپرست تیم کاوش های باستان شناسی در این محوطه اعلام کرد : " این خیابان از محدوده کرملین به سمت رود موسکوا Moskva river امتداد دارد . "

هتل روسیه یک هتل بسیار وسیع و پنج ستاره بین المللی بود که در سال 1960 میلادی ساخته شده و مورد استفاده قرار داشت . این هتل در منطقه زاریادی Zaryadye در شهر مسکو قرار داشت که بخش قدیمی و باستانی پایتخت روسیه محسوب شده و در مجاورت کاخ کرملین قرار دارد . عملیات تخریب این هتل در سال 2006 میلادی انجام شده بود و از چندی پیش حفاری های باستان شناسی در آن آغاز شده است .

در خاتمه لازم به توضیح است که مطالعات و کاوش های مربوط به نحوه شهرسازی و خیابان بندی های باستانی این منطقه همچنان ادامه دارد .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل