نقش مثبت فلفل قرمز بر کاهش وزن

سینا پرس : مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد که فلفل قرمز و مصرف مرتب و روزانه آن سبب کاهش وزن شده و بدن انسان را در حالت ثابت و ایده ال وزنی نگه می دارد . بر اساس این مطالعات ، مصرف دائمی فلفل قرمز از اضافه شدن وزن پیشگیری می کند .

در این مطالعات تعدادی از موش ها با برنامه غذائی سرشار از چربی مورد تغذیه قرار گرفتند و در غذای  آن ها همچنین به طور مرتب از فلفل قرمز نیز استفاده شد که این موضوع سبب شناسائی نوعی ماده شیمائی مهم در فلفل با نام capsaicin شد . در مطالعات بعدی مشخص شد که این ماده شیمیائی یافت شده در فلفل قرمز توانائی زیادی در بالا بردن سوخت و ساز بدن داشته و میزان چربی سوزی در بدن را افزایش می دهد . این ماده بر هر دو نوع چربی های سفید و قهوه ای بدن تاثیر گذار است .

به باور پژوهشگران این پروژه ، ماده یافت شده می تواند در بسیاری از عوامل ناخوشایند و بیماری ها مانند چاقی و اضافه وزن ف دیابت نوع 2 و فشار خون موثر و مفید باشد . البته شایان ذکر است که هنوز تاثیر دقیق و کامل  capsaicin به طور دقیق شناسائی نشده و نیاز به انجام آزمایش ها و تحقیقات بیشتری در این زمینه وجود دارد .

در حال حاضر این تحقیقات در آزمایشگاه دکتر باسکاران تیاگاراجان Dr. Baskaran Thyagarajan در دانشگاه ویومینگ University of Wyoming در حال پیگیری است . در همین راستا ویوک کریشنان Vivek Krishnan یکی از افراد عضو این پروژه و از دانشجویان دانشگاه ویومینگ می گوید : چاقی و اضافه وزن نوعی اختلال در عدم تعادل انرژی در بدن انسان است .

نتایج تحقیقات و آزمایش های انجام شده نشان می دهد که وجود capsaicin در رژیم غذائی روزانه موجب فعال شدن گیرنده های بالقوه vanilloid 1 (TRPV1) شده و در کاهش وزن و بالا رفتن سوخت و ساز بدن تاثیر گذار است .

به گفته دانشمندان ، تاثیر این ماده در موش های چاق کاملا مثبت بوده و موجب کاهش وزن آن ها شده است که این موضوع می تواند نوید بخش یافتن راهکاری مناسب برای انسان ها باشد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا