نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشگاه آزاد مرجع ارزیابی علمی برای ثبت اختراعات می‌شود

 سینا پرس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد از پیوستن دانشگاه آزاد به جمع مراجع ارزیابی علمی ثبت اختراعات در سال آینده خبر داد و گفت: داوران دانشگاه آزاد در حال گذراندن دوره‌های آموزشی برای تائید نهایی هستند و پس از اتمام این دوره، دانشگاه آزاد هم به عنوان مرجع ارزیابی علمی معرفی می‌شود

ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در رابطه با ثبت اختراعات مخترعان در کشور گفت: در کشور ما مخترعان ابتدا اظهارنامه‌ای را به سازمان ثبت اختراع تحویل می‌دهند و پس از آن باید اختراع آن‌ها از طریق یکی از مراجع مورد تائید سازمان ثبت اختراعات ارزیابی و بررسی شود تا این سازمان از طریق نتایج مراجع مورد تائید، گواهی ثبت اختراع را صادر کند.

 

وی افزود: دانشگاه آزاد در حال حاضر جزء مراجع ارزیابی علمی نیست ولی با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران قراردادی داریم که داوران ما ارزیابی را برای این سازمان انجام می‌دهند.

واشقانی فراهانی گفت: دانشگاه آزاد ۸۰ پرونده برای ارزیابی علمی داشت که ۲۵ پرونده تائید شدند و به زودی بررسی پرونده‌های دیگر نیز به پایان می‌رسد.

واشقانی فراهانی ادامه داد: همچنین داوران معرفی شده از سوی دانشگاه آزاد در دوره‌های آموزشی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران شرکت می‌کنند و پس از پایان دوره‌ها و تائید این سازمان، دانشگاه آزاد نیز از سوی سازمان ثبت اختراعات به عنوان یکی از مراجع ارزیابی علمی معرفی می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد گفت: با توجه به معرفی تعدادی مرجع مورد تائید برای ارزیابی علمی اختراع از سوی سازمان ثبت اختراعات، زمان انجام روند ارزیابی علمی و صدور گواهی ثبت اختراع کاهش یافته است.

 

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل