ساخت بزرگ ترین چاپگر سه بعدی جهان + فیلم

تیم طراحی مشهوری به نام وسپ (WASP) به تازگی از طرح جدید خود در زمینه ساخت سازه های بزرگ با چاپ سه بعدی رونمایی کرده است. این طرح شامل ساخت بزرگ ترین چاپگر سه بعدی دنیا است که قرار است برای مصارف خاصی مورد استفاده قرار گیرد. ارتفاع و قطر این دستگاه که بیگ دلتا (Big Delta) نام گرفته است به ترتیب 40 و 20 فوت برابر با 6 و 12 متر است.

انرژی مصرفی توسط این دستگاه بر خلاف اندازه آن بسیار بهینه است به طوری که مصرف برق آن تنها 100 وات است. طراحی بزرگ این چاپگر و در عین حال مصرف بهینه آن باعث شده تا بتواند برای مصارف بسیار زیادی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از کاربرد های این دستگاه ساخت خانه ها و پناه گاه های کم هزینه است که می توان از این قابلیت بعد از وقایع فاجعه بار طبیعی برای سر پناه دادن به مردم فاجعه دیدگان استفاده کرد.

به علاوه این چاپگر می تواند از مواد موجود در هر محل برای چاپ خود استفاده کند، همین قابلیت هزینه های ساخت و ساز را به حداقل می رساند. تیم سازنده این چاپگر، از دستگاهی که اختراع کرده اند برای ساخت خانه های معمولی شهری نیز استفاده خواهد کرد.

بنا بر اظهارات شرکت سازنده بیگ دلتا این محصول تا سال 2030 حدود 4 میلیارد نفر از مردم بی سرپناه یا فاقد سرپناه مناسب در سراسر دنیا با کمک این چاپگر صاحب خانه خواهند شد.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا