نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مصرف قهوه هیچ گونه عارضه قلبی ایجاد نمی کند

این تحقیق جامع ترین پژوهشی بوده که تاکنون در این زمینه به انجام رسیده است. به گفته سوزان لارسن ،استادیار دانشگاه کارولیسنکا در دپارتمان اپیدمیولوژی هیچ گونه مدارکی دال بر اینکه مصرف بالای قهوه خطر فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش می دهد کشف نشد.

این مطلب بسیار حائز اهمیت بوده زیرا قهوه مصرف کنندگان بی شماری داشته که هم اکنون می توانند بدون هیچ گونه نگرانی به مصرف این نوشیدنی ادامه دهند. گفتنی است این تحقیقات ادامه دهنده پژوهش های پیشینی بوده که طی آن ها کشف شد که مصرف قهوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی و روی دادن حمله های قلبی را کاهش می دهد.

در تحقیقات فعلی محققان به بررسی داده های بدست آمده از 42000 مرد و 35000 خانمی که در دوی استقامت طولانی مدتی شرکت کرده بودند پرداختند. در سال 1997 تمامی شرکت کنندگان , نظر سنجی که درباره وضعیت سلامتی و رژیم غذایی آن ها بود را پر نمودند گفتنی است در این نظر سنجی از شرکت کنندگان خواسته شده بود تا به تعداد فنجان های قهوه ای که در روز مصرف می نمایند اشاره کنند. در ادامه با زیر نظر گرفتن 12 ساله این شرکت کنندگان محققان با کمک داده های بدست آمده از خروجی بیمارستان های سوئد موفق به شناسایی بیمارانی شدند که فیبریلاسیون دهلیزی در آن ها بوجود آمده بود.

محققان هیچ گونه ارتباطی میان مصرف قهوه و فیبریلاسیون دهلیزی نیافتند اگرچه طی این تحقیقات ملاحظه شد که در مردان خطر فیبریلاسیون دهلیزی با مصرف قهوه به اندازه اندکی افزایش یافت اما به گفته محققان این میزان افزایش چندان مهم نبوده و احتمالا به شکلی کاملا اتفاقی روی داده است.

محققان با اضافه نمودن مطلبی در مقاله خود افزودند که شاید تحقیقاتی که در آینده به انجام رسد نشان دهنده آسیب پذیری مردان در برابر مصرف قهوه و کافین باشد. دانشمندان هم چنین با انجام متا-آنالیز نتایج خود را با 6 تحقیقی که پیش از این انجام شده بود مقایسه نمودند و صحت اطلاعات بدست آمده از آزمایش های خود را تایید کردند.

محققان هشدار می دهند که اگر چه مصرف قهوه با افزایش خطر فیبریلاسیون دهلیزی ارتباطی ندارد اما مصرف بیش از اندازه آن می تواند منجر به بروز سایر عوارضی شده که باعث ایجاد ضربان قلب غیر طبیعی در فرد می شود.

منبع

 
No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل