باغ عمودی نمونه ای از فضای سبز مدرن

شرکت Treebox که شرکتی فعال در حوزه فضای سبز شهری است گونه ای جدید از تکنولوژی مصرفی در این باغ های عمودی را رو نمایی کرده است که نیازمند هیچ گونه مصرف انرژی نیست و با استفاده از آب باران آبیاری شده و با تکنولوژی به کار رفته در آن، سیستم توانایی نگه داری کامل از خود را دارا می باشد.

یک نمونه از این باغ عمودی واقع در خیابان تولی شهر لندن آب باران را در مخازن ذخیره خود که در پشت فضای سبز پنهان شده جمع می نماید. این سیستم با بهره گیری از آبیاری تحت فشار و استفاده از فیتیله طناب هایی آب را از مخازن ذخیره به گیاهان منتقل می نماید. این سیستم به گیاهان اجازه می دهد تا آب را از طریق پدیده کاپیلاری جذب کنند.

آب از طریق شیوه ای کنترل شده که از آبیاری بیش از حد گیاهان جلوگیری می کند به گیاهان این باغ عمودی می رسد. گفتنی است این سیستم طوری برنامه ریزی شده تا در مواقع بارندگی آب رسانی را به کمترین میزان ممکن برساند. مخزن آب این سیستم در صورت پر بودن توانایی آبیاری بی وقفه به مدت 6 هفته را داراست.

آرماندو ریش ،مدیر شرکت Treebox می افزاید: این تکنولوژی می تواند در مناطقی که سرویس دهی غیر ممکن بوده مورد استفاده قرار گیرد. گیاهان کاشته شده در این باغ های عمودی در تمامی فصول سال سبز رنگ بوده و بیشتر از سرخس ها و گونه های خاصی از چمن تشکیل شده اند. این گیاهان شامل : آسپلانیوم , پلیستیکوم , کارکس الاتا , سارکوکوکا و گرانیوم هستند.

یک مدل ابتدایی از این باغ عمودی مدرن در خیابان تولی شهر لندن به عنوان بخشی از برنامه زهکشی و آبیاری گیاهان این شهر در سال 2013 اجرا شد. طول این باغ عمودی هم اکنون به اندازه 30 متر بوده که چیزی در حدود 3 برابر اندازه اولیه خود شده است.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا