نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مشاهده گر فضائی ویژه به مدار زمین فرستاده می شود

مقامات ارشد سازمان فضائی هند اعلام کردند که این کشور در نظر دارد طی روزهای آینده ، نخستین ماهواره ویژه مشاهده گر فضائی خود را به مدار زمین اعزام کند .

بر اساس گزارش منتشر شده در این رابطه ، این فضاپیمای مشاهده گر ، یک و نیم تن وزن داشته و کلیه مراحل طراحی و ساخت آن توسط مرکز ملی برنامه ریزی تحقیقات فضائی این کشور Indian Space Research Organization انجام شده است .  در این گزارش همچنین اعلام شده است که مشاهده گر فضائی فوق الذکر به وسیله راکت ماهواره بر ساخته شده توسط هندوستان با نام راکت پی اس ال وی PSLV rocket  از مرکز تحقیقات و عملیات فضائی شری هاری کوتا Shriharikota به مدار زمین فرستاده خواهد شد .

تاریخ تعیین شده برای انجام این ماموریت نیز روز دوشنبه بیست و هشتم سپتامبر ( برابر با 6 شهریور ) اعلام شده است . یکی از مدیران ارشد سازمان فضائی هندوستان که نام وی اعلام نشده است ، در باره این ماموریت اعلام کرد : " این مشاهده گر فضائی ، پس از استقرار در محل ماموریت خود در فاصله 650 کیلومتری زمین ، به بررسی اجرام کیهانی و ستارگان می پردازد . البته راکت ماهواره بر پی اس ال وی به همراه این مشاهده گر ، قرار است شش ماهواره دیگر را نیز به مدار زمین منتقل کند که این ماهواره ها به کشورهای کانادا ؛ اندونزی و انگلستان تعلق دارند . "

در خاتمه لازم به توضیح است که در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه ؛ هندوستان به عنوان چهارمین کشور جهان که توانائی دستیابی به تکنولوژی مشاهده گر فضائی را داشته ، شناخته خواهد شد . سه کشور دیگر که در حال حاضر دارای این فناوری فضائی هستند عبارتند از : ایالات متحده آمریکا ، روسیه و ژاپن .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل