ساخت ربات پرنده 6موتوره در دانشگاه آزاد

به گزارش ایسنا، علیرضا مناجاتی، رئیس اداره پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی با اعلام این خبر اظهار کرد: این ربات پرنده یا عمودپرواز در مانورهای هوایی، امداد و نجات، فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت‌هایی نظیر تصویربرداری، خلبان خودکار و …. دارد.

مناجاتی با قدردانی از تیم سازنده این ربات تصریح کرد: از دیگر مشخصات این پرنده می‌توان از برنامه‌نویسی آن نام برد که با هر طراحی می‌توان از سنسورهای موجود در این ربات استفاده کرد. گروه ربوکاپ دانشگاه در نظر دارد با این ربات در مسابقات پیش رو از جمله مسابقات بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف شرکت کند و در گام دوم به تجاری‌سازی محصول خود با تغییر کاربری و کمک به مصدومان سانحه در زلزله و … اقدام کند.

رئیس اداره پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی گفت: گروه ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی در بهمن سال 1392 زیر نظر امور پژوهشی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 93 با تلاش‌های رئیس واحد با تجهیز اتاق رباتیک و آموزش دانشجویان مسیری تازه را در این علم نوین گذرانده است.

مناجاتی اظهار کرد: گروه ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی توانسته در دو سال فعالیت خود در مسابقات دانشگاه صنعتی شریف، مسابقات ملی کازرون، مسابقات کشوری آباده و جهانی ایران اپن دانشگاه آزاد اسلامی قزوین شرکت کند و حائز مقام‌هایی شود.

وی یادآور شد: تیم سازنده ربات پرنده واحد ممسنی متشکل از استاد راهنمای گروه مهندس سارا میرزایی عضو هیات علمی دانشگاه، حمیدرضا سادات مربی، سرپرست تیم و دانشجویان میلاد دارابی و پژمان مرادی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا