طراحی روبات های زباله جمع کن

جمع آوری زباله ها کار بسیار دشوار و طاقت فرسایی است و در عین حال نیز از نظر بهداشتی می تواند برای انسان ها مضر باشد. در زباله های یک شهر ممکن است انواع و اقسام مواد مضر یافت شوند و به همین دلیل نیز امکان انتقال بیماری به افرادی که این فعالیت دشوار را بر عهده دارند بسیار بالا خواهد بود.

حال دانشمندان به فکر راهکاری برای رفع این مشکل افتاده اند. به صورت بدیهی امکان کاهش زباله های خانگی به نحوه نگرش افراد هر خانه بستگی دارد ولی استفاده از روبات ها برای بر عهده گرفتن این دسته از مشاغل بسیار مفید خواهد بود. به همین دلیل نیز طراحان مشغول به فعالیت برای ساخت روبات هایی در این رده شده اند.

در همین راستا نیز شرکت ولوو در حال کار بر روی پروژه ای است که در آن روبات ها سطح های زباله را از کنار خیابان جمع آوری کرده و زباله های موجود در این سطل ها را به داخل کامیون زباله ها می ریزند و سپس سطل ها را به جای اولیه خود باز می گردانند. تنها انسان شرکت کننده در این فرایند راننده کامیون زباله است. این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی آن است اما در صورت عملی شدن می تواند بسیاری از مشکلاتی که پیرامون جمع آوری زباله برای انسان ها پیش می آید را از بین ببرد. اولین آزمایش این پروژه در ماه ژوئن سال 2016 انجام خواهد شد اما تا همه گیر شدن این پروژه راه بسیار زیادی باقی است.

شایان ذکر است که این پروژه روباتیک نیز ممکن است مانند سایر پروژه های مربوطه با مقاومت هایی با رویکرد از بین بردن فرصت کاری انسان ها روبرو شود. به همین دلیل نیز اعمال این پروژه در کشورهای مختلف به زمان بندی مخصوص به آن کشور نیاز خواهد داشت و نیاز به فرهنگ سازی پیش از اعمال این طرح نیز یکی از چالش های پیش روی متخصصان محسوب می شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا