نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ابداع ساختار بال بومرنگی برای کاوش مریخ

در اوایل سال جاری مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ و مرکز تحقیقات لنگلی که از مراکز تحت نظر سازمان فضایی ناسا محسوب می شود برای یک پروژه ویژه درخواست بودجه کردند. این هزینه برای تونل های بادی که به منظور آزمایش بال های بومرنگ شکل آنها مورد نیاز بود و درخواست شده بود و سرانجام پس از مدتی درخواست آنها پذیرفته شد ه و میزان قابل توجهی بودجه تحقیقاتی در اختیار آنها قرار گرفت.

 تیم تحقیقاتی مسئول این پروژه بر این باورند که به کار گیری این نوع از بال ها در ساخت هواپیما، کارکرد آنها را موثر تر خواهد ساخت. این مورد به صورت عمومی قابل اعمال خواهد بود و حتی درباره هواپیماهایی که قرار است به مریخ فرستاده شوند نیز صادق خواهد بود.

 هم اکنون این دو مرکز برای آزمایش این نوع بال ها، مدلی ساخته اند که در آن از بال هایی به شکل بومرنگ استفاده شده است.  بر اساس گفته یکی از محققان ناسا به نام آل بوورز این شبیه ساز ثابت کرده است که این بال ها دارای ساختار بسیار ایستایی هستند و می توانند حتی در زمان توقف کامل نیز کنترل هواپیما را حفظ کنند.

ساختار این بال چیزی شبیه به وسیله نقلیه V شکل Prandtl-d است که در ناسا آرمسترانگ به پرواز در آمد. دانشمندان برای طراحی این بال ها جنبه های مثبت مدل های مشابه را اتخاذ کرده اند. با این حال، این تیم تحقیقاتی برای مطمئن شدن از این نکته که این بال ها به ساخت هواپیماهای بهتر منجر خواهد شد، نیازمند تحقیقات بیش تر است. لازم به ذکر است که ایستگاه فضایی بین المللی این هواپیما های بومرنگی را به عنوان گزینه ای مناسب برای اکتشافات بعدی خود در مریخ در نظر گرفته است.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل